Adéu al llit elàstic

Doncs, sí. Ens han entrat a robar. Fa, encara no, quinze dies estrenàvem un llit elàstic a la zona d’esbarjo de l’Escola. Aquesta matinada ens l’han pispat. Ha durat poc l’alegria del nostre alumnat.

Per tal de perpetrar tal vil malifeta, els autors, han esbotzat la tanca de seguretat i protecció que envolta el nostre centre. Han tallat, amb destral o similar, branques d’alguna de les oliveres que ens acompanyen en les estones de pati, fet que demostra que ha estat una acció premeditada i planificada.

Els dos caps de setmana precedents a aquest acte vam trobar, pels voltants de l’aparell, llaunes de cervesa buides i un munt de burilles de cigarreta. Mira! els de sempre ja l’han vingut a estrenar – ens vam dir. Per sort, no passava d’això. Però, avui, no. Avui, ens han entrat a robar.

Hem posat denúncia davant els Mossos d’Esquadra que han indicat que investigaran el cas. No s’ha pres la decisió pel valor que pugui tenir el llit elàstic, sinó perquè pensem que accions d’aquest tipus, que afecten als nostres infants i que menyspreen les persones que, amb il·lusió i de forma altruista, han contribuït a la instal·lació de l’aparell, han de tenir una conseqüència.

En aquesta època convulsa que ens toca viure, on sembla que tot s’hi val, en que els valors són escadussers, on hi ha persones, famílies o escoles que en certa manera es desentenen de l’educació perquè creuen que no «va amb elles», perquè el món funciona així i tothom mira pel seu bé sense tenir en compte els altres, o perquè és millor responsabilitzar la societat de qualsevol conducta negativa que puguem percebre al nostre voltant, no tot és justificable.

Potser caldrà reflexionar tots plegats sobre què transmetem als infants per tal que, de més grans, no arribin a ser uns miserables com els que avui, entrant a robar, ens han robat salts, rialles, tombarelles, màgia, … però també il·lusions, somnis i utopies d’un futur millor.