30 de gener – Dia escolar de la No violència i la Pau

Avui, 30 de gener, celebrem el Dia Escolar de la No violència i la Pau.

L’educació per la pau té com a objectiu fomentar una cultura de pau i no violència, juntament amb els valors que fan possible preservar i millorar la vida de totes les persones.

Si considerem la pau no només com a no violència, no guerra, sinó com un estat de convivència en què les persones puguin establir entre elles relacions d’harmonia, bo i formant societats lliures i equitatives, l’educació per a la pau està conformada per tots els valors, comportaments, pràctiques, actituds, sentiments i creences que acaben construint la pau, que esdevé un valor èticosocial per ella mateixa.

Podríem aprofitar el dia d’avui i reflexionar-hi. Fóra bo que, a casa, interpel·léssiu els vostres fills i les vostres filles sobre l’activitat duta a terme al voltant del tema, a l’escola.