Ambients al Cicle Inicial

Benvolgudes famílies,

Aquest primer trimestre, a cicle inicial, hem dut a terme els ambients d’aprenentatge. Els ambients són espais d’aprenentatge on s’ofereix als infants explorar, posar a prova i desenvolupar les seves capacitats, tot treballant les diferents dimensions de les àrees del currículum de primària. Són espais vius, canviants i amb propostes diferents, on a través de les provocacions, es treballarà a partir del seu interès perquè hi hagi un aprenentatge de qualitat.

A l’escola hem dut diferents ambients:

– Ambient artístic: han utilitzat diferents tècniques i recursos propis del llenguatge plàstic, així com també han analitzat i reflexionat sobre els processos en la manipulació d’objectes, materials i tècniques de creació plàstica. Ho han realitzat amb la Tanit.

– Ambient de mediateca: han treballat el gust per la lectura i l’escriptura en un entorn estimulant. S’han treballat contes de valors relacionats amb la Tardor com “El lladre de fulles” i les emocions com “El fil invisible”. Els infants han participat de diferents activitats: petites obres de teatre amb titelles, diferents activitats fent ús de les TIC, jocs de memòria i creació de contes a través de Story Cubes… tot mostrant estratègies i habilitats comunicatives a través de la imaginació i la creativitat. Ho han dut a terme amb la Mònica.

– Ambient de juguem i comptem: han adquirit destreses i agilitat en el pensament matemàtic. Els infants han participat de diferents activitats: jocs de taula com ara el parxís i els escacs, diverses activitats per programar les Bee-bots, construccions en petit i gran format i jocs d’enginy. Tot plegat els ha permès experimentar i reconèixer el món de les matemàtiques des d’una perspectiva molt propera i significativa a través del joc. En aquest ambient els ha guiat la Montse.

– Ambient científic: s’han iniciat en el mètode científic: observar, investigar, fer-se hipòtesi, experimentar, obtenir uns resultats, comprovar les hipòtesis i extreure unes conclusions a través de la manipulació, observació i experimentació. Els infants han treballat de forma vivencial per descobrir el món animal i vegetal, així com també algunes característiques de materials propers. La Silvia els ha acompanyat en aquest ambient.

– Ambient de English & motricity:  a través de diferents jocs, activitats i propostes motrius els nens i nenes han potenciant el treball tant de la motricitat fina com gruixuda, mentre han desenvolupat les seves habilitats d’escolta i parla en llengua anglesa. Hem gaudit amb la Míriam d’aquest ambient.

– Ambient 3, 2, 1, acció!: els infants han realitzat activitats d’expressió corporal i facial amb diferents objectes i músiques. Han representat petites escenes tant de forma individual com en grup. Ho han realitzat amb el guiatge de l’Imma.

Cómo fomentar el trabajo en equipo de una clase de informática? Scratch

Al llarg del trimestre els vostres fills i filles han passat per tots els ambients. Aquests espais d’aprenentatge els duen a terme els nens i nenes de primer i segon barrejats.

Us fem arribar un recull de fotografies dels ambients d’aquest trimestre. Com que els nens de primer i segon estan junts, us fem arribar un sol enllaç. Esperem que us agradin i en gaudiu tant com ells i elles!

Fotografies AQUÍ