Què és OAOA?

  1. Aspectes previs importants:

a) OAOA (Otros Algoritmos para las Operaciones Aritméticas) no és ni un mètode, ni una metodologia.
b) OAOA és un moviment plural i obert format per milers de professors preocupats per millorar l’educació matemàtica, i que comparteixen les seves idees i les seves activitats, les quals han estat contrastades a l’aula a través del model d’investigació-acció.
c) OAOA es nodreix de les aportacions de molts investigadors en el camp de la didàctica de les matemàtiques, com per exemple, Jerome Brunner, Constance Kamii, Caleb Gattegno, José Antonio Fernández Bravo, Antonio Ramón Martín, María Antònia Canals, Plunkett, etc.
d) Les activitats matemàtiques proposades pel conjunt dels docents que formen el moviment OAOA, tenen com a únic objectiu, millorar el raonament lògic-matemàtic, portant a l’aula les idees, activitat i investigacions de molts especialistes en la matèria des de fa dècades.
e) Al “sac didàctic” OAOA es van afegint multitud d’idees de molts països punters en educació matemàtica: des del model de barres per a la resolució de problemes (model adoptat per un dels països referents en el món com és Singapur), les estratègies per a desenvolupar el càlcul mental i l’estimació a través d’algoritmes oberts i flexibles (com les propostes desenvolupades a Holanda des dels anys 70 amb la “matemàtica realista”, de la mà de Hans Freudenthal), o les aportacions de Finlàndia en els últims anys en el camp de la didàctica de les matemàtiques.

f) La metodologia de treball que hi ha darrere del moviment OAOA es fonamenta principalment en les 3 fases per a l’aprenentatge que proposà Jerome Brunner (1960): manipulativa, gràfica i simbòlica:   CONTINUA LLEGINT

 (per Marcos Marrero Cárdenas, octubre 2021)