2n – Sortida Fem poble

El divendres 14 de març, els i les alumnes i mestres de segon hem anat a la sortida del Projecte de Fem poble.

En el nivell de segon es fa tot un treball de coneixença del poble de Bigues així com les normes de circulació, els serveis i les botigues. A classe, prèviament s’ha treballat de manera cooperativa en equips on cadascun ha triat dos llocs per anar, s’han preparat unes preguntes a fer el dia de l’excursió i també han elaborat una carta per explicar el projecte. Durant la setmana d’abans, les mestres hem anat als comerços a demanar permís per poder fer la visita amb l’alumnat.

A banda de tota aquesta gran feina que han fet i de fer un anàlisi de quins establiments tenim al poble, qui treballa, què venen o quins serveis ofereixen, ens hem volgut afegir al projecte inclusiu organitzat per l’associació sense ànim de lucre “Movimiento azul” Podeu visitar la web.

Aquesta associació lluita per la inclusió de les persones amb neurodiversitat, més concretament amb autisme. Entre tots/es busquem la manera de conscienciar la societat, de fer el dia a dia una mica més fàcil, per això en aquesta ocasió han iniciat una campanya perquè tots els comerços siguin accessibles i les esperes siguin reduïdes, ja que una característica molt comuna entre el col·lectiu és no tenir espera i amb això desencadenar en una crisi sensorial per la multitud d’estímuls percebuts, de manera que moltes vegades les famílies opten per no sortir a comprar o fer alguna gestió. Per això s’han elaborat uns rètols amb el pictograma del comerç i d’atenció preferent.

Els comerços que s’han volgut adherir són la farmàcia Pilar Lozano, la botiga de roba Estil Complements, Can Cirera, Grup Veterinària, la Biblioteca de Bigues, la perruqueria Esther, Correus, la papereria Reyes, el Frankfurt Martin’s, el Condis, el Mecànic Lambert, el Forn de pa 78 i el Centre Cívic. MOLTES GRÀCIES!!

Els/les portaveus de cada equip han explicat el projecte als comerciants i els hi han facilitat el rètol identificatiu amb el pictograma. Hem finalitzat la jornada menjant, jugant al parc de l’Elefant i fent una passejada per l’entorn.

Per veure les fotos, feu clic aquí.