1r Capses d’aprenentatge

Aquesta setmana a 1r hem iniciat un projecte nou “Descobrim la Ciència!” amb la metodologia de “Capses d’aprenentatge”.

Què són? Es tracta d’una proposta de treball globalitzada i transversal, és a dir, intervenen moltes àrees: català, matemàtiques, medi, informàtica, art, etc. amb un repte a assolir que es planteja a l’inici de cada capsa. Es treballa en equips cooperatius on cadascú té un rol que ha de complir (Portaveu, secretari/a, coordinador/a i repartidor/a). Cada equip es gestiona el temps i s’autoregulen amb l’objectiu que tots/es passin per les 5 capses dissenyades al llarg del trimestre.

Dins de cada capsa, troben les instruccions que han d’anar seguint per completar-la i tot el material que necessiten per dur a terme les 3 o 4 activitats proposades. L’alumnat ha de fer-se preguntes, parlar i reflexionar sobre els plantejaments de cada capsa per tal d’anar omplint les hipòtesis i comprovar-les, aquesta part fa que hi hagi unes converses molt enriquidores. Una part important és l’avaluació, en aquest cas, hi ha una avaluació de grup on s’han de posar d’acord de com ha anat la proposta i una autoavaluació individual en format de diana.

Les capses d’aprenentatge de “Descobrim la ciència” són:

1. Creus en la màgia de l’electricitat? (Electricitat estàtica)
2. Voleu ser enginyers i enginyeres? (Màquines simples)
3. Quina és la construcció més resistent? (Construccions sòlides)
4. Els nostre sulls ens enganyen? (Efectes òptics)
5. Quins són els secrets de l’aigua? (Barreges)

Els i les alumnes de 1r estan molt engrescats i entusiasmats amb les capses d’aprenentatge. Fotografies aquí