La Lloba de la Madella

El proper dissabte 22 d’octubre de 2022, es celebrarà a Bigues i Riells del Fai, la Trobada de Bèsties. Des del Ball de Diables de Bigues i Riells del Fai i l’Ajuntament del poble, ens han proposat poder acollir durant una setmana la Lloba, figura emblemàtica del nostre municipi. Des de l’escola, agraïm molt la seva visita.

Per això, el passat dimarts els grups d’infantil, cicle inicial i 3r vam rebre a dues persones representants del Ball de Diables de BiR que ens han explicat el procés constructiu de la bèstia, els elements tècnics i simbòlics quan surt la Lloba a dansar amb els Diables i han fet pedagogia ecologista per a la conservació del llop com animal importantíssim en la biodiversitat i el patrimoni natural del nostre país.

Segons explica la llegenda, l’hivern de 1870 fou molt fred i cru. Tot estava nevat i
glaçat, i la gent de Riells del Fai restava arraulida a les llars de foc sense sortir de casa.
El bestiar romania als corrals de les masies sense poder sortir a pasturar, i els animals
de bosc ho passaven magre en no trobar menjar per a posar-se a l’estómac.
Concretament, l’última lloba que vivia a la contrada, refugiada a la Bauma Rossa, feia
dies que no havia pogut menjar.

Així comença La llegenda de la Lloba de la Madella, que podeu consultar al web de l’Ajuntament.

Aquí teniu les fotos dels grups que van anar a escoltar a les representants del Ball de Diables: