La Castanyada al Cicle d’Infantil

El dimarts 31 d’Octubre, els nens i nenes del Cicle d’Infantil van viure una Castanyada plena de màgia i diversió!

A primera hora, ja sabíem que la Maria Castanyera ens faria una visita, així que teníem a punt un cistell amb les castanyes que havien portat cadascú de casa i la capsa que, amb molt d’amor, els cursos de Cicle Mitjà i Cicle Superior van preparar per nosaltres, amb les paperines decorades.

Després de gaudir d’un esmorzar tardorenc: fruits secs, mandarines, panellets, etc. ens van avisar que la protagonista del dia ja havia arribat. Amb somriures d’alegria i molta expectació, les i els alumnes d’Infantil van anar a veure la Maria Castanyera a l’entrada de l’escola, curs per curs. Els nens i nenes no podien amagar la seva emoció en veure-la, i es van apropar ràpidament per saludar-la, donar-li les castanyes i paperines, i li van voler mostrar les danses i cançons que parlaven d’ella o del seu gat Marrameu. Seguidament vam gaudir del pati de sorra i vam veure les famílies de l’escola que ajudaven a torrar les castanyes.

A la tarda, l’Anna Baró, la mestra de música de l’escola, ens va convidar a viure un espectacle de música, acompanyada d’en Mariano (el marit de la castanyera). Amb la companyia del banjo i la guitarra, el i la artista ens van fer entonar cançons tradicionals de la Castanyada, que van fer que tothom es posés a ballar i cantar. Seguidament, les alumnes i els alumnes de més grans de l’escola ens van oferir les castanyes que, amb molt d’afany, vam poder tastar i compartir.

Aquesta celebració va ser una oportunitat perfecta perquè els infants aprenguessin sobre la cultura Catalana i la tradició de la Castanyada. La Castanyada al Cicle d’Infantil va ser una festa màgica gràcies a la visita de la Maria Castanyera i a totes les famílies i l’equip docent que el fa possible!

Aquí us deixem el recull fotogràfic de la vetllada, per tal que també en pugueu gaudir!

La Castanyada a I3

La Castanyada a I4