DIA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA 2024

El passat dimarts, 30 de gener de 2024, els i les alumnes de l’escola ens vam trobar al pati per commemorar el dia de la Pau i la No Violència. Dos alumnes de 6è van llegir el manifest per un món sense violència de cap mena. El dia de la Pau es commemora el dia 30 de gener, però hauria de ser cada dia de l’any, 24h/365 dies. Compartim amb vosaltres, el manifest que han llegit els i les alumnes de 6è.

Avui, dimarts 31 de gener de 2024, celebrem el Dia Escolar de la Pau i la No violència, els i les alumnes de l’escola el Colomer de Bigues i Riells del Fai, junt amb
els i les nostres mestres, volem seguir fent públic el nostre compromís amb la PAU, en el dia d’aquesta celebració.
En un món en que la violència i la por formen part de la vida de moltes persones manifestem que:
1. Totes les persones som responsables que el món sigui cada cop més just i segur.
2. La pau es construeix dia a dia entre tots i totes. Per aconseguir- ho, hem de dialogar i respectar-nos.
3. La violència i la por ens perjudiquen a tots i totes. Mai han solucionat els conflictes, només els amaguen.
4. És possible canviar el món si canviem nosaltres. No és fàcil, però és possible i necessari.
5. La pau és l’amistat. La pau és dialogar. La pau és ajudar als amics i amigues. La pau és cuidar a les persones. La pau és tractar bé, un mateix i els altres.
6. VOLEM LA PAU AL MÓN!

Nens i nenes de l’Escola El Colomer