Àmbit artístic: Visual i Plàstica, Música i Teatre

JUSTIFICACIÓ

Pel que fa a les contribucions de l’art per als infants cal destacar que fomenta la creativitat com a recurs davant la vida, ja que d’aquesta manera els infants desenvolupen la capacitat de cercar diverses solucions als problemes que se’ns planteja durant el nostre dia a dia. També els permet observar el món des de diversos punts de vista, cosa que els obre la ment, de manera que accepten amb més facilitat la diversitat i practiquen la inclusió naturalment. L’art inclús els permet desenvolupar la capacitat d’anàlisi i integració, així com ser emprenedors de processos transformadors.

A més a més, tal com indica Iwai (2002), l’art en l’educació té beneficis en el desenvolupament dels infants en diversos àmbits: en el desenvolupament estètic, socioemocional, sociocultural, cognitiu, i el progrés escolar. Per tant, l’educació artística permet que els infants, per exemple, es coneguin més a ells/es mateixos/es, adquireixin autonomia, aprenguin amb facilitat, obtinguin un raonament espacial i temporal, entre d’altres.

Visual i plàstica

Les propostes des de visual i plàstica es realitzen en 2 espais de l’escola: “el taller” i “l’obrador”. El primer és l’espai propi d’infantil i el segon és l’espai de primària. Les produccions del nostre alumnat són tractades amb cura, hi ha molta feina darrera de cada producció que es realitza i un treball que considerem ha de ser exposat i compartit.

Música

En aquests moments hi ha una aposta en ferm en relació a 3 projectes, un per cicle, que ofereix sentit a allò que fem. Participem a la CLIKA, el Fem Dansa i la Cantània.

Teatre

Hem iniciat un projecte de teatre amb tot l’alumnat de l’escola. Per grups d’edats, aquest curs hem realitzat 4 tallers diferents a càrrec de l’actriu i pedagoga Rosa Gàmiz.