Adaptació I3

QUÈ ÉS EL PERÍODE D’ADAPTACIÓ?

Al principi, alguns nens i nenes estranyen l’escola, els nous espais i també els nous mestres. És una prova per al nen, però també ho és pels pares. Normalment el nen no té grans problemes; moltes vegades són els pares els que no saben separar-se del fill i això fa que el fill pregunti per ells, que els necessiti.

La separació també pot ser un moment de creixement positiu i important per al nen:

– Es separarà unes hores dels pares o cuidadors habituals i potser tindrà més oportunitats de ser autònom.

– Haurà d’aprendre a conviure amb altres nens que a vegades no tenen els mateixos interessos i costums, i per viure junts es necessari conèixer-se i posar-se d’acord.

– Quan torni a casa comprovarà que els pares no marxen i aprendran junts a valorar i millorar el temps que passen junts.

Els pares i les mares podeu amb la vostra intervenció, convertir aquesta “situació” en una experiència rica, generosa, plena.

QUÈ FARÀ L’ESCOLA ?

1. Reunió d’aula de famílies noves al juny.

Reunió específica amb totes les famílies de l’alumnat  admès al centre. En aquesta reunió es parlarà de l’etapa infantil 3-6 i del període d’adaptació a la nova escola. També parlarem de les quotes de material i AFA, i dels serveis d’acollida matinal, menjador i extraescolars, així com del material necessari que s’haurà de portar.

1. Entrevista amb la família, primers de setembre.

Entrevista de les famílies amb el/la mestre/a tutor/a per recollir tota la informació possible sobre el seu fill/a.

1. Entrevista amb l’escola bressol.

Si l’infant ha anat a escola bressol, o a una ludoteca, ens entrevistarem amb els mestres per tal de recollir tota la informació possible sobre els seus progressos i evolució personal.

1. Els primers dies. Entrada progressiva.

Durant la primera setmana, i en funció del nombre d’alumnes, la incorporació de l’alumnat serà progressiva. Us ho explicarem a la reunió de famílies d’I3 que farem al juny perquè depèn del calendari.

1. Modificació temporal de la programació del curs.

Durant el període d’adaptació la programació de l’aula – objectius, continguts i activitats – s’adequa, més que mai, a les necessitats i demandes de l’alumnat. Cada grup pot evolucionar de forma diferent i per tant  cal preveure les diferents situacions que es poden donar.