Benvinguts/des al web de l’ESCOLA DONES D’AIGUA!

L’eix temàtic de l’escola aquest curs 2023-24 és: EL MÓN DE L’ART

Tothom sap què és un quadre, una escultura, un dibuix, un museu, una subhasta, un taller, una aquarel·la, un llapis…, però com es fa una escultura de bronze, que durant 4.000 anys ha estat el metall més utilitzat per fer peces? Què caracteritza el fauvisme, l’expressionisme, el cubisme, el neoclassicisme…? Què és un tessel·lat? I l’estil cinètic? Què diferencia la serigrafia, la impressió i el relleu? quines disciplines conformen l’art? QUE ÉS L’ART?

Els diferents grups de l’escola es batejaran amb el nom que els identificarà la resta del curs i, al voltant del qual, es generarà un centre d’interès i recerca.

RECERKIDS 2023

L’alumnat de 6è del curs passat va ser seleccionat per a participar en el vídeo de difusió del programa RECERKIDS. L’escola hi participa cada any en el programa i hem estat seleccionats per presentar les nostres recerques CIENTÍFIQUES als congressos que es celebren a la Universitat de Girona en diverses ocasions.

Aquest és el 2n any consecutiu que els nostres grups de 6è formen part de la campanya de difusió del programa RECERKIDS i des de l’escola ens sentim molt orgullosos/es del nostre alumnat.

22/11/2023 ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

DATA PROCÉS ELECTORAL
2/11/2023 Convocatòria d’eleccions.

Publicació dels censos electorals provisionals.

Publicació de vacants, forma i termini de presentació de candidatures.

Del 3 al 7/11/2023 Presentació de reclamacions al cens electoral.
8/11/2023 Publicació del cens definitiu.
Del 6 al 16/11/2023 Presentació de candidatures.
8/11/2023 Sorteig per a la composició de la mesa electoral pares/mares d’alumnes (2 titulars i 2 suplents).
10/11/2023 Constitució de les meses electorals.
17/11/2023 Publicació i proclamació de les candidatures.
21/11/2023 Eleccions mestres.
22/11/2023 Eleccions sector pares i mares.
24/11/2023 Publicació de resultats i membres electes.
14/12/2023 Constitució Consell Escolar i pressa de possessió.

Fas 6 anys. Tria un llibre.

‘Fas 6 anys. Tria un llibre’ és una campanya que té com a objectius que els infants descobreixin les llibreries amb un adult, i que aprenguin a donar valor al llibre. Aquest any arribarà a 72.000 infants de Catalunya que podran anar a 487 llibreries de tot el territori.

Xecs/vals: ajut per la compra de material escolar 2023-24

Resolució per la qual es regula el procediment de gestió de l’ajut directe en concepte de material escolar en favor de l’alumnat de primària de centres sostinguts amb fons públics

Finalitat

L’objecte d’aquesta resolució és establir el procediment d’ajut directe pel qual s’impulsa la implementació de l’ajut de 100 euros en concepte de material escolar per a alumnes de primària en centres educatius sostinguts amb fons públics i es determinen les línies bàsiques per executar-lo.

Persones beneficiàries

Es consideren persones beneficiàries l’alumnat que farà qualsevol curs d’educació primària durant l’any escolar 2023-2024 en un centre del Servei d’Educació de Catalunya, inclosos els centres d’educació especial.

Quantia

La quantia de l’ajut és de 100 euros per persona beneficiària, que s’articularà mitjançant un sistema de vals per a la compra de material escolar, els quals s’han de bescanviar en els establiments comercials adherits a la plataforma que gestioni els ajuts.

Regles generals

El material escolar només es podrà adquirir en establiments comercials amb venda presencial situats a Catalunya. No es podrà adquirir material escolar mitjançant comerç electrònic.

Si l’adquisició del material escolar supera els 50 euros amb l’ús d’un val o els 100 euros amb l’ús de dos vals, la persona beneficiària haurà d’abonar la diferència. Si l’adquisició del material escolar no supera els 50 euros amb l’ús d’un val o els 100 euros amb l’ús de dos vals, l’establiment comercial no abonarà la diferència. Els sobrants no es podran utilitzar en un altre moment.

En el cas de devolució d’articles als establiments comercials, no es retornaran diners en efectiu a les persones beneficiàries. Només s’admetran canvis per un altre material escolar que tingui un import igual o superior al de l’adquisició inicial. Si l’import és superior, la persona beneficiària n’haurà d’abonar la diferència.

Enllaços d’interès

RECERKIDS 23-24

Aquest curs ens han tornat a seleccionar per al vídeo promocional de RECERKIDS 23-24. Ens sentim molt orgullosos/es de la feina feta i de la consolidació de projectes com aquest que ens defineixen com d’escola i promouen una línia metodològica basada en els projectes a l’àrea de medi.