THE FINNISH EXPERIENCE

La primera setmana d’octubre, tres mestres de diferents cicles de la nostra escola vam anar a fer una formació a Finlàndia. El curs s’anomenava “Structured  Educational Visit to Schools and Training Seminars in Finland” i hi participàvem mestres i professors de 14 nacionalitats d’Europa. Vam poder escoltar diverses ponències sobre la història, la cultura i el sistema educatiu finlandès. Tot va quedar complementat amb visites a centres educatius, escoles i llars d’infants que vam realitzar durant diferents dies. Allà vam poder conversar, entrar a les aules i intercanviar opinions amb alumnes i mestres finlandesos. Les escoles que vam visitar van ser Iivisniemen Koulu, Tietolan Koulu, Kaitaanniityn Päiväkoti i Meritorin Koulu. En totes elles vam poder dinar amb els alumnes i compartir els àpats. Eren de característiques variades però amb força trets comuns, sobretot els seus punts forts: la confiança, l’autonomia, la determinació, la llibertat i el positivisme. També vam poder intercanviar visions i punts de vista amb les persones dels diferents països i que participaven juntament amb nosaltres en aquest curs.

Ha estat una setmana molt intensa i profitosa. Intentarem aportar els coneixements apresos a la nostra escola!

Núria, Mercè i Marta