Un Salt a Mart: L’Aventura de Cicle Mitjà al CaixaFòrum

“Què creieu que seria útil en cas que féssim un viatge a Mart?” Aquesta va ser la pregunta que van fer als alumnes de cicle mitjà en arribar a l’exposició “Missió a Mart”.

El passat dilluns 9 d’octubre, els alumnes de Cicle Mitjà van anar al Caixa Fòrum. A l’arribar, van ser rebuts per guies entusiastes que els van transportar a un món on la ciència i la imaginació es troben. Els nostres estudiants van quedar fascinats per les maquetes a escala, les simulacions interactives i, sobretot, per la demostració en directe de la impressió 3D. A través d’aquests elements, van comprendre com aquesta tecnologia no només revoluciona la producció i la medicina aquí a la Terra, sinó que també serà clau per a les missions a Mart, permetent als astronautes fabricar eines, habitatges i potser fins i tot aliments en el propi planeta vermell.

Però més enllà dels avanços tècnics, el que realment va captivar els nostres joves exploradors va ser poder visualitzar-se com a part d’aquest futur audaç.

La visita no va ser només una lliçó d’astronomia o enginyeria; va ser una font d’inspiració. Va demostrar als nostres alumnes que els límits de la nostra capacitat de descobrir i crear estan en constant expansió i que potser, un dia, alguns d’ells estaran trepitjant el sòl de Mart.

Animem a totes les nostres famílies a experimentar aquesta magnífica exposició. Qui sap, potser la propera gran ment en la carrera espacial s’estigui formant just aquí, a l’Escola de Maspujols. El futur és brillant, i la nostra missió, com sempre, és continuar encenent aquestes espurnes d’interès i coneixement.

Bon viatge a tots els futurs astronautes i somiadors estel·lars!