Creativitat sota el fullatge: la Jornada de “Land art” de Cicle Superior

El dijous 19 d’octubre, l’Escola de Maspujols es va convertir en un taller a cel obert per als estudiants de 5è i 6è. Acompanyats pel mestre Marc, un fervent defensor de la natura, van iniciar una expedició amb una missió molt especial: descobrir l’art en el bosc local i, a través d’aquest, aprendre a estimar i protegir el nostre entorn natural.

Aquest no va ser un dia qualsevol al bosc. Armats amb materials naturals recollits amb cura, els estudiants es van convertir en artistes. Branques, fulles, pedres, i pinyes es van transformar en pinzells i paletes en les mans d’aquests joves creatius. Amb aquesta paleta de materials, van crear impressionants obres d’art que van fusionar-se amb l’entorn natural, una pràctica coneguda com “Land art”.

El “Land art” no només va ser una activitat artística, sinó una forma de connectar profundament amb la natura. Mentre els estudiants col·locaven amb cura cada element en les seves obres, van aprendre sobre la importància de preservar l’entorn que els proporcionava aquests materials. Cada branca col·locada amb amor, cada fulla disposada amb cura, va ser un testimoni del respecte creixent cap a la natura.

A més de crear art, els estudiants també van dedicar temps a la recollida de residus, una activitat que va complementar la seva jornada d’aprenentatge. No obstant això, el veritable èmfasi va ser en com la pràctica del “Land art” els va obrir els ulls a la bellesa i la fragilitat del nostre planeta.

El resultat d’aquest dia va ser molt més que obres d’art efímeres en el bosc o bosses de brossa recollides. Va ser una consciència renovada entre els estudiants; un compromís silenciós però poderós de protegir, respectar, i estimar la natura que els envolta.

A l’Escola de Maspujols, estem orgullosos de fomentar iniciatives com aquesta, que no només eduquen, sinó que inspiren. Els nostres estudiants no només van deixar el bosc una mica més net aquell dia, sinó que van tornar a l’escola com a joves defensors del medi ambient, amb el cor ple d’amor i les mans plenes d’art.