L’Institut de Bioenginyeria de Catalunya porta el misteri del cervell humà a l’Escola de Maspujols

Una onada de curiositat científica va envair l’Escola de Maspujols quan un equip de 8 científics i científiques de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) va trepitjar les nostres aules, equipat amb models de cervells, simulacions i microscopis, per revelar-nos els secrets del motor més complex i fascinant del cos humà: el cervell.

Des dels més petits als més grans, els alumnes van quedar captivats per les activitats del taller “Com funciona el cervell”. Les científiques van desplegar un domini admirable del tema, adaptant-se a cada cicle educatiu amb explicacions clares i demostracions pràctiques que van permetre als estudiants comprendre les bases de com processa informació aquest òrgan enigmàtic.

Una de les activitats més destacades va ser l’observació a través de microscopis. Els nens i nenes van tenir l’oportunitat no només de veure les cèl·lules que configuren els seus pensaments, somnis i records, sinó també de comprendre com la ciència i la tecnologia poden desxifrar els misteris ocults en aquesta complexa xarxa biològica.

No es tractava només d’aprendre què fa que ens emocionem o com recordem les coses. Va ser una jornada que va reforçar la idea que darrere de cada pensament, hi ha una increïble orquestració de senyals i reaccions, una simfonia de la vida en la seva expressió més sofisticada.

Aquest taller no només ha sembrat una llavor de fascinació per la neurociència entre els alumnes, sinó que també ha reforçat la importància de la representació femenina en la ciència, amb aquest equip de 7 científiques servint com a models a seguir. La seva passió i dedicació han mostrat als nostres estudiants que, amb curiositat i esforç, els misteris més profunds poden ser explorats i entesos.

Des de l’Escola de Maspujols, volem expressar la nostra profunda gratitud a l’IBEC i a les seves científiques. Esperem amb il·lusió més aventures educatives que continuïn encenent les ments curioses dels nostres estudiants en el camí de la descoberta i la innovació.