PROJECTE «FEM UNA PEL·LI»

Aquest curs, els i les alumnes de 5è estem realitzant un projecte per poder arribar a enregistrar i produir curts cinematogràfics. Per poder-nos convertir en experts, a classe hem estat treballant diferents elements claus del procés de creació.
Primer, vam estar reflexionant sobre què és un curt i sobre quines funcions poden tenir. Vam arribar a l’acord, que no només volíem entretenir, sinó que també caldria intentar transmetre algun missatge que fes reflexionar a l’espectador. A continuació, vam treballar el text narratiu, els seus elements principals i tècniques d’escriptura creativa. Per grups, vam redactar les històries a partir de les quals es basaran els nostres curts cinematogràfics.
Un cop hem tingut clara la història, hem continuat aprenent més sobre el cinema i el seu llenguatge. Per fer-ho, ens vam preparar per poder fer de crítics de cinema a l’activitat “El meu primer festival” als cinemes Verdi. Vam veure diferents tipus de curts, creats amb diferents tècniques i que ens han permès desgranar tots els components que conformen un curt. A més, ens ho vam passar d’allò més bé. Ara, estem començant a reflexionar sobre els plans i l’enquadrament amb la càmera. Per practicar-ho, estem realitzant fotografies i estem enregistrant un petit noticiari basant-nos en unes notícies que vam redactar sobre l’escola.
Us mantidrem informats de tot allò que anem descobrint sobre el setè art.