This is London

El fet de treure els llibres de text a Cicle Mitjà ens ha permès realitzar projectes molt més significatius i coherents, estirant-los fins on hem cregut i modulant-los mentre s’anaven desenvolupant.

“This is London” és el nom del projecte que ha estat realitzant l’alumnat de 4t durant els últims dos mesos i mig a l’hora d’anglès. Dividit en dues parts, s’han trobat immersos en la història del complot més famós d’Anglaterra i han fet un passeig virtual per la ciutat de Londres.

A través d’un Escape Room, van descobrir perquè el 5 de novembre de 1605 va passar a la història. L’objectiu principal era el de resoldre una sèrie d’incògnites i trencaclosques per desxifrar un codi per prevenir que Guy Fawkes escapés de la presó. La història (adaptada) explica l’intent fallit de destruir el Palau de Westminster, seu del Parlament britànic, quan els representants polítics i el rei protestant James I estiguessin allà.

La segona part del projecte va arrencar quan vam rebre un vídeo de la Mariona (la cosina de la Georgina, mestra d’anglès) que viu a Anglaterra i que s’acabava de mudar a Londres. Al vídeo ens demanava ajuda per descobrir els llocs més emblemàtics de la ciutat i una petita guia de com arribar-hi. Així doncs vam començar a investigar sobre què coneixíem de Londres, quins llocs ens sonaven i quina hauria de ser la ruta més fàcil per a ella.

En petits grups de taula van fer recerca de diferents espais de la ciutat i van completar una fitxa tècnica sobre el lloc escollit: Què és? On es troba? Quines parades de metro hi ha a prop? Què s’hi pot fer? Què s’hi pot veure? I com arribar-hi des d’un punt concret de la ciutat.
Feta la recerca, es van dividir la fitxa i vam (vau) gravar als nens explicant la seva part.

Allò que més els ha agradat ha sigut que la Mariona els ha respost els vídeos donant les gràcies amb més vídeos i anant als llocs indicats.

Estem molt content del procés i el resultat final i creiem que incloent metodologies més lúdiques com aquestes, motivem els alumnes en l’aprenentatge i els ajudem a que adquireixin i desenvolupin un procés reflexiu en la situació que cal resoldre. Desxifrant trencaclosques han de posar en joc les seves habilitats personals de comunicació, la seva habilitat per treballar en equip i la seva capacitat per resoldre problemes.

Us deixem algunes fotografies i els enllaços als vídeos de la Mariona.

Mariona’s intro: https://youtu.be/zASIVw5HyI4
Group 1: https://youtu.be/_EG92SUmCqs
Group 2: https://youtu.be/n29oEYZsX_w
Group 3: https://youtu.be/J3Umw0ZcE_c
Group 4: https://youtu.be/UxerwGi2FXY
Group 5:https://youtu.be/ANw98aFR6eo
Group 6:https://youtu.be/2VOnRadXRsA
Final: https://youtu.be/il4SvmNTcDw