Fem un teclat gegant amb Makey Makey

Aquesta setmana, a la classe d’STEAM, hem rebut un convidat molt especial. El pare d’una alumna ens ha ajudat a crear un projecte molt interessant: un teclat gegant fet de cartró que sona gràcies a l’ajuda de Makey Makey. Makey Makey és una plataforma d’aprenentatge interactiu que consisteix en una placa amb diverses entrades i sortides. Aquesta es connecta a un ordinador i permet programar les seves pròpies interaccions i transformar un objecte quotidià en interactiu.

El teclat està inspirat en aquesta mítica escena de la pel·lícula dels anys 90 “Big” i mesura gairebé dos metres de llarg.

El nostre teclat no és ben bé com el de la pel·lícula, està format per una sèrie de peces de paper d’alumini enganxades sobre un cartró. Les tecles són d’alumnini perquè necessitàvem un material conductor i estan aïllades amb cinta adhesiva entre elles per tal de separar les notes i poder assignar una nota diferent a cada tecla. A la classe, hem connectat cada una de les peces amb cables cocodril (que es diuen així per la similitud que tenen amb la boca d’aquest animal) a la placa de Makey Makey i les hem programat utilitzant una programació de Scratch. Un cop programat tot, ens hem tret les sabates i hem pogut tocar algunes melodies que sabíem sense semitons.

Aquest teclat el presentarem als pares la setmana vinent, juntament amb la resta de projectes que hem realitzat a l’hora d’STEAM.