Fem un curt sobre les emocions a quart

Aquest curs hem treballat el cinema com a centre d’interès de l’escola. Com a activitat final, totes les classes ens hem plantejat fer un curt. La classe de quart hem decidit que treballaríem les emocions usant el nostre cos.
Per tal d’aconseguir aquest curt que veureu, vam fer 5 grups (un per cada emoció bàsica) a l’atzar. Després, vam estar parlant de quins són els desencadenants de cada emoció, com es viu en el nostre cos i de quina manera la podem regular per sentir-nos millor. Això és el que intenta transmetre cada grup en el seu curt:

• Ira: El grup de la ira vol representar com la ira apareix a partir d’un conflicte, i que fàcilment s’escampa si no es tracta. Quan la ira ens domina no es pot negociar, és aquí on apareix algú de fora que els separa i els fa respirar. La respiració regula la ira, després es pot parlar.
  • Fàstic: El fàstic moltes vegades és causat per situacions desagradables i ens protegeix del que ens pot fer mal. En aquest cas, les alumnes volen representar el fàstic que ens pot generar menjar en mal estat i les conseqüències que pot tenir.
  • Por: En aquest curt, els alumnes volen deixar palès com la por irracional ens domina i ens deixa sense poder relacionar-nos amb naturalitat. Al final, intenten representar com desconstruint aquesta por la relativitzem i ens hi podem relacionar amb una mica més de naturalitat.
  • Tristesa: Amb aquesta dansa volen reflectir de quina manera podem ajudar algú que està trist. Quan cau, l’ajuden a aixecar-se i en copiar els moviments de la persona que està patint, intenten representar l’empatia que cal quan has d’acompanyar algú en aquest estat. Escolta i acompanyament, sense judici.
  • Alegria: L’alegria és energia, que si és compartida, ens ajuda a generar nous projectes i relacions.

Esperem que us agradin molt!