Dones al poder

Durant el mes del dia de la dona vam treballar diferents temes, potenciant el descobriment dels alumnes sobre les diferents dones que han tingut un impacte en la història. L’objectiu que ens hem proposat des del centre, és visibilitzar el treball de les dones al llarg del temps, que ens han ajudat a arribar on som ara.
Des de la comissió de biblioteca es va organitzar una exposició de llibres, classificats amb diferents temàtiques, il·lustradores, escriptores, poetesses, …, totes relacionades amb el feminisme. També vam proposar un joc, on els alumnes havien de participar, comentant amb quina dona de la història voldrien ser amics o amigues, a quina dona voldrien fer-li una entrevista,…
Per acabar d’arrodonir el treball que vam fer sobre aquest dia tan important, a cada cicle de l’escola vam dur a terme diferents activitats adaptades.
A infantil, vam començar el dia de la dona, parlant dels seus orígens i els motius pels quals el lila és el color representatiu de la dona. Vam barrejar blau i rosa, per aconseguir violeta, i vam afegir blanc per trobar diferents tonalitats i realitzar una pintura lliure amb els tons resultants.
Més tard vam escoltar el conte de “Daniela la Pirata”, una noia, a qui no li deixaven ser pirata només pel fet de ser dona, i, vam reflexionar entorn aquesta qüestió tan injusta. Tot seguit vam parlar en rotllana de dones que han canviat el món, vam veure imatges i vam fer hipòtesi sobre quina feina tenien, per després comprovar la realitat i… ens va sorprendre molt!
A cicle inicial, a partir d’algunes històries de dones rebels, utilitzant el llibre amb aquest títol, vam desenvolupar el díptic amb informació d’una d’elles. Vam parlar de les diferents vides d’aquestes dones i, a segon, per parelles, ho van explicar a la resta de la classe.
A cicle mitjà, vam treballar l’article i l’entrevista. Vam voler donar visió a les dones que són importants a la nostra vida i el seu paper en el nostre dia a dia. Els alumnes de tercer, vam fer una entrevista a les mestres de l’escola, per després fer un article sobre elles, mentre que els alumnes de quart, van fer una entrevista a les seves mares, germanes, àvies,…
A cicle superior, vam treballar la biografia d’algunes dones rellevants, que han tingut un gran paper a la història, i d’altres que havien estat oblidades. Vam buscar dades sobre la seva vida, així com fets curiosos que ens van ajudar a conèixer i entendre les dificultats que encara ens trobem avui en dia.
També vam treballar la història del feminisme, a partir de frases icòniques, on havien de relacionar-les amb la dona que l’havia dit.
Per acabar, tots els cicles també vam treballar l’autoconeixement, de manera que els nens i nenes veiessin quin és el seu rol en tot aquest procés. Finalment, també els vam demanar que parlessin de la dona de la seva vida, fent una banderola o un petit text, on havien d’escriure el nom de la dona més important per ells i elles, dir el perquè ho és i dibuixar-la.

Comissió de Biblioteca