Museu de les Matemàtiques

El dia 6 de març, 6è i 5è de l’Escola de la Concepció, vam anar al Museu de les Matemàtiques de Cornellà.
Vam fer dues activitats:

• La primera va ser la visita per dins del museu. Hi havia tres sales, una dedicada als mosaics, on formàvem mosaics i construccions de diverses formes i diferents elements. Una altre sala destinada als miralls, on es multiplicaven les formes geomètriques, i també hi havia il•lusions òptiques. La tercera sala era sobre geometria, que a partir de figures planes (quadrats, triangles…) construíem cossos geomètrics (cubs, piràmides…).
  • La segona activitat va ser la Cúpula de Da Vinci. Vam fer dues Cúpules: La primera, a partir de peces de fusta allargades, planes i amb dos furats a dalt i dos a baix; vam anar a construir la Cúpula formant quadrats grans i petits. La segona, amb el mateix material vam fer la Cúpula combinant triangles i hexàgons. Com era molt gran ens hi vam poder ficar tots a dins.

En acabar les activitats vam anar a dinar al parc de Can Mercader. Vam jugar una bona estona al parc fins a l’hora de tornar a l’escola.