Les sortides de tercer

Els alumnes de 3r us volem explicar on hem anat d’excursió!

Hem estat bastant afortunats perquè el passat mes d’octubre hem fet dues sortides a l’exterior: una per conèixer una mica millor el barri de l’escola i el Modernisme, i l’altra, per gaudir un dia envoltats de natura i aprendre a identificar la vegetació a Collserola.

La passejada pel barri va ser molt interessant. La nostra guia, la Glòria, ens va explicar amb tot detall els edificis més emblemàtics del barri de l’Eixample. Tenim el privilegi que la nostra escola està molt ben situada! Podeu esbrinar quins edificis ens va ensenyar?

El nostre recorregut va començar a la Sagrada Família, allí vam poder apreciar totes les figures i detalls de la façana del naixement. Vam escoltar amb molta atenció i vam omplir el quadern d’Experts del Modernisme. Seguidament, vam encaminar-nos cap al Passeig de Gràcia. El primer edifici que vam observar va ser la Casa Milà (popularment coneguda com La Pedrera).

A continuació vam poder veure de ben a prop la Casa Batlló, també creada per Antoni Gaudí. Vam apreciar el trencadís, una tècnica inèdita fins aleshores que tracta d’ajuntar peces de diferents mides i colors per crear una mena de mosaic. Just al costat de la Casa Batlló vam observar la casa Amatller de Puig i Cadafalch. Fins i tot, vam poder-hi entrar a dins!

Per acabar, la Glòria ens va explicar la casa Lleó Morera de Domènech i Montaner. En la façana hi ha moltes escultures i amb la bona observació de tot el grup vam acabar esbrinant què duien a les mans cadascuna de les figures.

A la segona sortida vam anar a Collserola juntament amb els companys i companyes de quart. Allí ens van explicar les normes que calia seguir per cuidar la natura i no destorbar els animals. Després, vam realitzar una ruta circular. Durant la ruta, la guia ens va ensenyar a observar el camí per descobrir la presència d’animals, per exemple, a partir de les seves petjades o excrements. També ens va explicar com identificar el pi, l’alzina i diferents plantes analitzant les seves fulles o fruits.

Després de dinar vam tenir una estona de joc pel bosc i ens ho vam passar d’allò més bé. Què cansats vam acabar! Va ser un dia molt ben aprofitat.