LA MEDITERRÀNIA SOCIAL I CULTURAL

Els eixos transversals són temes  socialment rellevants que envolten l’anàlisi de la societat i del currículum dins de l’àmbit educatiu, des d’una dimensió ètica. El seu desenvolupament implica una reflexió col·lectiva que contribueix a formar ciutadans i ciutadanes informades, crítiques, solidàries i respectuoses amb la diversitat cultural, amb la voluntat de construir una comunitat més justa.

L’eix transversal del curs 18-19 el dediquem a  La Mediterrània social i cultural. Treballarem els grans moviments migratoris de la Mediterrània a la recerca de la possibilitat d’un futur millor del que deixen al seu país d’origen, fet que s’ha aguditzat en els darrers anys amb la guerra de Síria.

Gairebé 6,1 milions de persones s’han vist desplaçades dins de Síria i 5,5 milions viuen com a refugiats en països veïns del sud d’Europa (Espanya, Itàlia, Malta, Grècia o Xipre),   on han arribat creuant la Mediterrània.

L’escola contactarà mitjançant ACNUR o altres ONG 2 o 3 xerrades de persones que han viscut un procés de fugida del seu país d’origen per causes bèl·liques (tot adaptat a les edats dels nostres alumnes).

Utilitzarem una maleta pedagògica per treballar el tema del desplaçament forçat a les aules, les activitats dirigides als més petits es desenvoluparan a través de recursos educatius generats per l’equip de recerca antropològica (MOSSA) de la Universitat Autònoma de Barcelona mitjançant jocs i diverses activitats diferenciades per cicles.

TALLERS A L’ESCOLA AMB ELS ALUMNES

1r. Trimestre: Setmana de 10 al 14 de desembre.

Divendres 14 de desembre, participació activa dels pares i mares de P-3, P-4 i P-5 als tallers organitzats de 15,15h a 16,30h.

2n. Trimestre: Setmana del 11 al 15 de març.

Divendres 15 de març, participació activa dels pares i mares de 1r,  2n. i 3. als tallers organitzats de 15,15h a 16,30h.

3r. Trimestre. Setmana del 3 al 7 de juny.

Divendres 7 de juny, participació activa dels pares i mares de 4t., 5è, i 6è als tallers organitzats de 15,15h a 16,30h.