DIA EUROPEU DE LA LOGOPÈDIA

El dia 6 de març va ser el Dia Europeu de la Logopèdia.

L’objectiu  general d’aquesta celebració és:

“Informar i conscienciar a la població europea sobre els diferents trastorns del llenguatge i la comunicació perquè és molt important que tothom coneguem els efectes sobre la salut i els drets dels pacients.”

Per aquest motiu la Mariana Vas, la logopeda de l’escola, ens va explicar en què consisteix la seva professió.  Un logopeda pot treballar  tant a  hospitals com a escoles.

També ens va presentar dos casos pràctics que ha tingut (-sense dir noms, és clar-).

Donat que aquest any el Dia de la Logopèdia estava dedicat  al tema: “Sistemes alternatius i augmentatius de comunicació”, un dels casos  es tractava d’un pacient que, degut a un accident, no podia accedir al llenguatge oral. Gràcies a aquests sistemes es pot comunicar i relacionar  en l’actualitat.

L’altre cas era molt divertit ja que un noi volia pronunciar  la lletra “S” per a poder dir un “sí” correcte el dia del seu casament.

Els alumnes de 6è vam fer moltes preguntes relacionades amb tots aquells temes de la Logopèdia que desconeixíem.