3r – DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

El dia 30 de gener se celebra el Dia Escolar de la No Violència i La Pau (DENIP) i, com us podeu imaginar, els infants de tercer han treballat de valent per entendre i reflexionar sobre el tema de la pau. Durant diverses setmanes hem treballat, concretament, en tres tipus d’activitats que ens han ajudat a aprendre més sobre el tema i a donar les nostres opinions.

En primer lloc, vam teatralitzar situacions injustes que ens poden arribar a passar al dia a dia (com ara la desvalorització, les mentides, la discriminació…) i, a més a més, li vam afegir una solució. Ens ho vam passar d’allò més bé. Som uns artistes! Cliqueu a la imatge per a veure el vídeo.

En una altra sessió, i en grups cooperatius, vam pensar, crear i consensuar frases en forma d’slogans per incidir en la pau i en la no violència. Aquí podeu veure les fotografies dels cartells. Us agraden? A nosaltres, moltíssim!

Per últim, vam realitzar el que les nostres mestres diuen, una activitat “de grans”. Vam dur a terme un debat socràtic, el qual consisteix en dur a terme un debat donant opinions sobre un tema de forma justificada mentre ets observat per un company o companya que valora diferents aspectes com ara la participació, el respecte del torn de paraula, el teu to de veu, etc. Va ser tot un èxit i ens vam sentir molt importants de poder opinar sobre aspectes que ens importen.