AFA informa 41

SCRATCH DAY Andersen 8.0: Robòtica i programació per a totes les edats

“Té més sentit que mai aprendre a programar “precisament” ara que la IA ho pot fer per nosaltres, encara que els líders de la indústria ens assegurin el contrari”.
El derecho a leer – Marta Peirano
https://elpais.com/opinion/2024-03-25/el-derecho-a-leer.html

Malgrat que pensem que les pantalles no han d’estar gaire presents en el dia a dia dels nostres infants, les famílies que organitzem l’Scratch Day estem convençuts que aprendre pensament computacional és obrir el món digital als infants i que esdevinguin, en un futur, usuaris digitals crítics amb les eines digitals.

El dissabte 27 d’abril durem a terme a l’Escola la 8a. edició de l’Scratch Day. Una jornada en què podrem compartir, descobrir, aprendre i passar-nos-ho bé amb diversos materials relacionats amb la robòtica i la programació.

El taller s’adreça a tot l’alumnat de l’Escola. Volem que sigui una jornada familiar on famílies i infants puguin compartir una bona estona.

Què podrem fer a l’Scratch Day?

Disposarem de materials per a totes les edats, adaptats per a infants des d’I3 fins a 6è. Entre d’altres, tindrem:

  •  Blue bot: És un robot amb un aspecte senzill i atractiu dissenyat per a nens i nenes a partir de quatre anys. Es pot programar a través dels botons superiors o a través de l’aplicació Blue-bot mitjançant blocs d’icones i enviar-ho al robot via Bluetooth.
  •  Tale Bot: És un robot creat per apropar la robòtica educativa a edats preescolars. Utilitza botons amb símbols direccionals per guiar el robot i és perfecte per a infants que encara no han après a llegir. Serveix per introduir als més petits en conceptes bàsics de la codificació com ara les ordres, les seqüències i els bucles.
  •   Codey Rocky: És un robot que ofereix la possibilitat de dissenyar jocs o aplicacions de forma senzilla i variada. Disposa de sensors i actuadors integrats a través dels quals podem reproduir música, seguir una llum, evitar obstacles, imitar expressions facials o comunicar-se amb un altre Codey Rocky.
  • LEGO SPIKE  Prime: És una solució que combina construcció amb programació digital. Està dissenyat per impulsar l’aprenentatge STEAM. El kit incorpora peces de construcció, diversos sensors, actuadors i un hub. Disposa d’un entorn de programació que permet codificar el projecte utilitzant blocs d’icona, blocs de paraula (semblant a *Scratch) i també Python.
  • Placa micro:bit: És una placa programable, ideal per introduir a l’alumnat de primària i secundària en el món de la programació i robòtica educativa. Té diversos sensors i actuadors integrats que permeten realitzar centenars de projectes.

* Scratch és un entorn de programació desenvolupat pel MIT (Massachusetts Institute of Technology) adreçat a nens i joves amb la finalitat de fomentar el pensament creatiu.

 

L’HORARI ORIENTATIU DEL TALLER ÉS EL SEGÜENT:

10  a 2/4 d’11 – Benvinguda a la 8a. edició Scratch Day i presentació dels materials disponibles.

2/4 d’11 a 2/4 de 12 – Tastet de materials disponibles i realització de projectes amb Scratch.

2/4 de 12 a 12  – Descans (hi haurà begudes i esmorzar).

12  a 2/4 d’1 – Continuar projectes.

2/4 d’1 a 2/4 de 2 – Compartir i presentar projectes / Projecte tecnològic CS.

Endreçar el material entre tots els assistents.

Important:

– Per poder preveure la quantitat de materials que necessitarem i esmorzar que caldrà preparar, totes aquelles famílies que vulgueu compartir el matí amb nosaltres, podeu inscriure-us abans del dijous 25 d’abril mitjançant l’enllaç al següent formulari: https://forms.gle/sNHgBht4qJM9ZGvb6

– Animem aquelles famílies que a casa tinguin algun joc relacionat amb la programació a portar-lo i compartir l’experiència.

Per a qualsevol consulta, podeu contactar amb nosaltres per correu electrònic a l’adreça afa@andersen.cat o bé trucant a l’Escola.


PRIMER FÒRUM DE DEBAT DE L’AFA

El  passat 4 d’abril va tenir lloc el primer fòrum de debat que organitza l’AFA per tal d’afavorir un espai de diàleg entre famílies on poder copsar el sentir sobre temes d’interès que afecten el dia a dia dels infants de l’escola. El primer fòrum de debat va abordar el tema de les activitats educatives que s’organitzen a l’hora del pati de migdia, un cop els infants ja han dinat.

Enguany, a diferència d’anys anteriors, ha canviat el tipus d’activitats que es donen a l’hora del pati: ja no venen monitors experts en matèries concretes com serien l’ordinografia, el modelatge, l’escalada…Sinó que les activitats les realitzen el propi equip de monitors que s’encarrega de l’espai de menjador. Això fa que no hi hagi el nivell d’activitats dirigides d’altres anys. El motiu que va motivar aquest canvi va ser l’increment de costos associats al dinar i això va obligar a prescindir d’aquestes activitats. Tot i així, donada la importància educativa d’aquest tipus d’espais lúdics que es donen després del dinar i on es donen dinàmiques molt diferents a les dels espais purament acadèmics, això segueix inquietant les famílies i per aquest motiu es va optar per generar un fòrum de debat al voltant d’aquest tema.

Al fòrum hi van participar una dotzena de famílies i va comptar, a més, amb la presència de la Dolors tècnica de l’AFA, la qual va permetre contextualitzar bé el debat. Després de compartir preocupacions, inquietuds i motivacions, es va poder arribar a una certa línia de consens sobre cap a on invertir esforços de cara a propers anys. I és que un dels temes que es va detectar que calia prioritzar seria el recuperar el tercer torn de menjador, caigut també amb els darrers increments de costos de menjador. Recuperar aquest torn permetria recuperar força més calma al menjador, reduir el temps d’espera dels alumnes dels cursos mitjans i això afavoriria un major benestar dels infants en aquesta hora tan delicada on els conflictes solen emergir amb més facilitat.

El primer fòrum de debat, per tant, des de l’AFA el valorem molt positivament ja que efectivament va permetre que aquelles famílies amb inquietuds puguessin traslladar-les i compartir-les amb altres famílies, fent evident que no tothom veu les coses de la mateixa manera però alhora que hi pot haver línies de consens que ens poden fer avançar com escola, tot millorant la qualitat de l’educació que rep la nostra canalla.


SORTIDA A LA NATURA

Saps que l’Andersen té un tram de l’anella verda apadrinat?

Com es construeixen i per què serveixen les caixes niu?

Saps quins són els ocells més habituals que podem trobar als entorns de l’Andersen?

No et perdis la Sortida a la Natura 2024!

Aquest any, aprofitant que coincideix amb l’època d’aparellament de les aus, dedicarem la sortida a la natura als ocells. Recorrerem un tram de l’anella verda en la qual l’Andersen hi té apadrinada una zona. I identificarem les diferents espècies d’ocells que hi podem trobar. Sobretot, si ho voleu veure tot d’a prop, no oblideu portar prismàtics!

També coneixerem per què serveixen i com es fan les caixes niu. Visitarem el pou de glaç… I moltes sorpreses més que faran que, un any més, gaudim junts d’una matinal a la natura. Us hi esperem!

Dia: 11 de maig.

Horari: matí (a partir de les 10)


VALORACIÓ DIA DEL PENCAIRE

El dia 17 de març vam celebrar el Dia del Pencaire. Moltes famílies vam  passar un dia plegats tot feinejant i arreglant l’Escola. Aquest any vam poder fer molta feina: arreglar les sorreres, repintar els jocs de terra, envernissar taules i bancs del pati, arreglar la zona de l’hort, construir jardineres pels més petits, muntar un bidó musical, etc.

Després d’un matí de treball vam recuperar forces tot menjant un entrepà i mandarines i vam gaudir de dinar tots plegats al pati de l’Escola. I a la tarda vam jugar un partit de futbol on petits i grans ho vam donar tot!!!
El bon temps i les ganes de cuidar l’Escola van ajudar a que passéssim un dia fantàstic!!!

Moltes gràcies a tots els petits i grans pencaires!!



L’AGENDA

 


 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>