Història

La trajectòria de l’escola s’inicia l’any  1966. L’escola comença com un projecte petit, impulsat per un grup de tres mestres i amb molt pocs alumnes. La seva intenció era oferir una alternativa a l’escola franquista amb una nova oferta per a la ciutat de Vic: una escola mixta, catalana i laica.

Quan comença a fer-se gran es converteix en cooperativa i es compren terrenys per construir l’edifici actual que s’inaugura el 1977.

Amb l’acabament del franquisme i l’activació de l’escola pública catalana, l’escola s’adhereix al Col·lectiu d’Escoles per a l’Escola Pública Catalana (CEPEPC) amb la intenció d’esdevenir centre de titularitat pública.

L’any 1988 s’enceta el primer curs com a escola pública, tot integrant els alumnes i mestres de l’Escola Sant Albert que també forma part del CEPEPC.

Més endavant, l’any 2000 es completa el procés de la fusió amb l’escola Balmes de Vic. Per tant, es tornen a ampliar les instal·lacions i augmenta considerablement el nombre d’alumnes i docents.

Des de llavors l’escola ha anat creixent. S’han ampliat espais (aules noves, aula de ciències, menjador…) s’han fet obres de millora, s’ha ampliat la plantilla de docents, personal administratiu i de serveis i ha augmentat considerablement el nombre de famílies que opten per portar els seus fills a l’Andersen.

Els successius equips directius han treballat i treballen per mantenir la línia encetada fa més de 50 anys, adaptant-se a les noves necessitats i tendències educatives actuals.