XERRADA MOSQUIT TIGRE

Dimarts va venir l’Ernest a fer una xerrada sobre el mosquit tigre als alumnes de cinquè.
Van aprendre que el mosquit tigre és petit, negre i amb unes ratlles blanques a les potes, cap i tòrax. Són les femelles les que posen els ous en llocs secs, i aquests esperen a quedar sumergits perquè neixin les larves. A l’estiu, que fa més calor, a partir del moment en què l’ou queda sumergit sota l’aigua, només calen 6 dies per convertir-se en un mosquit adult. Cada dia la larva, que viu a l’aigua, creix una mica, fins fer la metamorfosi que la convertirà en el mosquit adult. És un mosquit molt agressiu i pica de dia. Per això és important no deixar-lo criar. Normalment cria en petits objectes que acumulen aigua ocasionalment (plats de testos, pneumàtics, pots,…). El mosquit tigre vola molt poc, per tant si ens pica a casa, és que està criant molt a la vora.
Després de saber tot això sobre el mosquit van parlar de com evitar les petites acumulacions d’aigua i d’aquesta manera el mosquit tigre no hi podrà criar.
Per acabar, l’Ernest va proposar una activitat que consisteix en buscar llocs de cria a casa o en algun espai públic i recollir larves amb el material que s’ha donat. Portar la mostra a l’escola, i quan es tinguin les mostres de tots els alumnes s’han d’enviar al Servei de Control de Mosquits, i un cop fet l’anàlisi ens faran arribar un document amb els resultats de cada alumne a l’escola.