Perfil de sortida

No és fàcil ni convenient definir un model únic del tipus d’alumne/a, en definitiva, de persona. Cada infant té unes característiques, unes singularitats, i ha viscut i viu unes determinades circumstàncies que el diferencien els uns dels altres.

Tot i així, com a Escola sempre hem vetllat i ofert a les famílies un model d’educació basat en el desenvolupament dels quatre pilars per a l’educació del segle XXI recollits a l’informes de la UNESCO que són:

• Aprendre a conèixer.
      • Aprendre a fer.
      • Aprendre a ser.
      • Aprendre a conviure.

Així, doncs, el nostre model com a centre educatiu és coherent tant amb aquests quatre pilars com amb el currículum actual; raó per la qual, en cadascun dels objectius del nostre perfil de sortida hi ha una part que fa referència a saber (fets i conceptes), saber fer (procediments) i ser (actituds) que permetran saber conviure dins d’una societat global i canviant però sempre partint de la globalitat i la transversalitat de cadascun dels objectius del nostre perfil de sortida.

El nostre perfil de sortida permet que en acabar l’educació primària, els nostres alumnes:

• sàpiguen comunicar-se oralment (conversar, parlar, comprendre i expressar-se) i per escrit amb les llengües treballades a l’Escola (català, castellà i anglès) per això introduirem la llengua anglesa en alguna àrea no instrumental i en el llenguatge audiovisual per interactuar i dialogar amb altres persones de manera adequada i expressar observacions, explicacions, opinions, sentiments i vivències de la realitat que els envolta i del món per liderar el seu propi procés d’aprenentatge i la construcció dels coneixements i del pensament crític.
      • siguin capaços de conèixer, comprendre, apreciar i valorar críticament diferents manifestacions culturals, artístiques i tradicionals, i utilitzar-les com a font de formació, d’enriquiment personal i gaudi millorant la seva competència posant en funcionament la iniciativa, la imaginació, la creativitat i l’esperit crític.
      • siguin competents en l’entorn EVEA tant horitzontal com verticalment en el sentit més ampli, en la cerca, captació, selecció, registre i processament de la informació afavorint la construcció del coneixement des d’una triple dimensió: objecte i context d’aprenentatge i recurs didàctic afavorint un procés d’aprenentatge funcional i significatiu per la vida.
      • adquireixin i desenvolupin activitats per comprendre, utilitzar i relacionar els nombres, les seves operacions bàsiques, els símbols i les formes de raonament matemàtic, tant per produir diferents tipus d’informació, com per ampliar el coneixement sobre aspectes quantitatius i especials de la realitat, i per entendre i resoldre problemes i situacions amb la vida quotidiana i el coneixement científic.
      • liderin el seu propi procés d’aprenentatge per l’adquisició de la consciència de les pròpies capacitats (intel·lectuals, emocionals, físiques…) i de les estratègies necessàries per a desenvolupar-les per ser conscient del què se sap i del que cal aprendre, de com s’aprèn i com es gestionen i controlen de forma eficaç els processos d’aprenentatge potenciant la capacitat de l’alumne/a per crear bastida i aconseguir un aprenentatge permanent.
      • tinguin una visió constructiva, respectuosa i creativa, amb una mirada positiva i ferma davant la vida i per la vida, sensibles davant tot allò que els/les envolta amb capacitat de reflexió i adaptació, esdevenint bons gestors/es de les seves emocions.
      • assoleixin un pensament científic tècnic per a interpretar la informació que es rep i per prendre decisions de forma responsable amb iniciativa i autonomia en els àmbits de la vida i del coneixement molt diversos (salut, consum, ciència, processos tecnològics…).
      • integrin valors com la tolerància, l’esforç, el compartir, ser responsables i respectuosos/es amb els/les altres davant la diferència amb capacitat d’empàtica i assertivitat per afavorir la cohesió social i les relacions interculturals a través de la igualtat i el respecte.
      • siguin sensibles envers la preservació del medi ambient i gaudi respectuós i responsable dels recursos naturals afavorint la construcció d’una societat disponible.
      • identifiquin les seves capacitats per afavorir el seu autoconeixement i fer-ne ús a la seva vida quotidiana col·laborant més activament a la millora dels seus resultats educatius per anar cap a l’equitat i l’excel·lència.