Famílies

La família és el primer referent educatiu i també el principal responsable de l’educació i el seguiment escolar dels fills/es.

Per una banda, un bon acompanyament implica:

• interessar-vos pel que fan a l’escola,
      • ajudar-los a organitzar el seu temps, assegurar-se que fan els deures,
      • reforçar els continguts escolars,
      • aplicar a casa el que van aprenent i garantir-los un temps de descans i oci…

D’altra banda, la família ha de potenciar en els infants l’autoconeixement, l’autoestima, la capacitat d’autonomia, el valor de l’esforç i la responsabilitat.

Per realitzar un bon seguiment i acompanyament escolar és necessari que la família i l’escola treballem conjuntament, des de la confiança, amb coherència i coordinació, de manera que allò que es diu a l’escola ho reforceu des de casa, i a l’inrevés.

El seguiment i l’acompanyament escolar a casa han de servir perquè els vostres infants assoleixin de manera autònoma i responsable els objectius escolars. Aquest procés l’heu d’anar adaptant a les edats i a les necessitats de cada moment. Així, doncs, us fem arribar els següents dos links que ens expliquen sobre el seguiment i acompanyament escolar a casa en cadascuna de les següents franges d’edat:

A més, si coneixeu les intel·ligències més desenvolupades del vostre fill, el podreu acompanyar i orientar al llarg de tot el seu procés educatiu i donar-li una educació completa.

La coordinació entre la família i l’escola és del tot necessària per mantenir una coherència educativa entre el que els vostres infants fan a l’escola i el que feu a casa.