Projectes actuals

Us prsesentem els projectes que formen part de la nostra cultura d’Escola.

PLA EDUCATIU D’ENTORN
OBJECTIUS
  • Contribuir a la millora de l’èxit educatiu de tots els nois i noies, mitjançant el desenvolupament d’una identitat personal rica i equilibrada, l’adquisició de les competències, les habilitats, els valors i les actituds per respondre de forma satisfactòria als reptes de la vida professional, i participar en la societat.
  • Promoure la cohesió social mitjançant l’educació intercultural, basada en l’equitat i el dret a la diferència, i el foment de l’ús de la llengua catalana com un espai comú de convivència.
  • Afavorir el treball i l’aprenentatge en xarxa entre tots els centres educatius i els diferents agents de l’entorn per aconseguir continuïtat i coherència educativa.
BIBLIOTECA ESCOLAR
OBJECTIUS
  • Dinamitzar l’ús de la biblioteca del centre com a un instrument útil per al coneixement i l’entreteniment, i restant oberta a tota la comunitat educativa.
  •  Potenciar la integració de l’ús de la biblioteca com espai d’aprenentatge en les diferents àrees de coneixement mitjançant llibres i altres recursos disponibles.
  • Utilitzar la biblioteca com recurs per motivar l’aprenentatge de la llengua i la integració dels alumnes nouvinguts i amb altres dificultats.
PROJECTE TIC
OBJECTIUS
  • Utilitzar les TIC amb l’alumnat per a facilitar la motivació, el treball autònom, l’aprenentatge, la globalització dels continguts i l’ús de diferents materials, millornt les seves competències bàsiques.
  • Emprar les TIC com a estratègia d’aprenentatge competencial, inclusiva, motivadora i flexible per atendre la diversitat.
  • Aconsesguir una interacció global de les TIC que comenci amb l’alumnat i el professorat arribant i implicant també les famílies amb informació, formació i serveis.
ESCOLA VERDA
OBJECTIUS
  • Ambientalitzar el currículum per tal d’incloure actuacions que potenciïn l’observació i l’experimentació dels alumnes envers el seu medi natural.
  •  Dinamitzar actuacions encaminades a la preservació del medi i que incideixin especialment en la reutilització, el reciclatge i el compostatge de residus orgànics, en un ús adequat dels contenidors i en un consum responsable. Tenir una vida sana significa ser respectuós amb el medi.
  • Conscienciar els alumnes de la necessitat d’estalviar recursos (aigua, llum, paper…) per tal de fer una escola més sostenible.
PLA CATALÀ D’ESPORT
OBJECTIUS
  • Fomentar la pràctica regular d’activitats físiques i esportives, i l’adquició d’hàbits saludables que contribueixin a un major benestar.
  • Contribuir mitjançant la pràctica esportiva a la formació de valors com la tolerància, el respecte als altres i a les rebles, la confiança en un mateix, l’esforç de superació, l’autocrítica, l’autonomia, la capacitat de decisió, la cooperació i el treball en equip, entre d’altres.
  • Aprofitar el gran potencial educatiu i formatiu de les activitats físiques i esportives, cercant la participació per damunt de la competitivitat.
APADRINAMENT LECTOR
OBJECTIUS
  • Potenciar els aprenentatges per part de tots els/les participants (padrins i fillols).
  • Crear contextos significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me).
  • Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura.
  • Generar una experiència positiva i plaent de lectura.
INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL
OBJECTIUS
  • Adquirir un millor coneixement de les pròpies emocions.
  • Identificar les emocions dels altres.
  • Desenvolupar una major competència emocional.-
  • Adoptar una actitud positiva davant la vida.
EXPRESSIÓ ORAL
OBJECTIUS
  • Desenvolupar les competències lingüístiques bàsiques en llengua catalana per poder-se comunicar de manera eficaç oralment.
  • Adquiri la competència comunicativa bàsica que permeti expressar i comprendre missatges senzills i comunicar-se amb els altres en situacions quotidianes.
  • Evocar i relatar fets  per expressar experiències, idees, desigs, coneixements, sentiments… amb fluidesa.
CANTÀNIA
OBJECTIUS
  • Participar en el procés d’aprenentatge d’una cantata.
  • Participar de forma conjunta alumnes de centres diferents, en la posada en escena de la cantata treballada, amb músics professionals en directe.
  • Viure una experiència personal i professional, alumnat i professorat respectivament, a través de la música.