PLA EDUCATIU D’ENTORN |
OBJECTIUS |
- Contribuir a la millora de l’èxit educatiu de tots els nois i noies, mitjançant el desenvolupament d’una identitat personal rica i equilibrada, l’adquisició de les competències, les habilitats, els valors i les actituds per respondre de forma satisfactòria als reptes de la vida professional, i participar en la societat.
- Promoure la cohesió social mitjançant l’educació intercultural, basada en l’equitat i el dret a la diferència, i el foment de l’ús de la llengua catalana com un espai comú de convivència.
- Afavorir el treball i l’aprenentatge en xarxa entre tots els centres educatius i els diferents agents de l’entorn per aconseguir continuïtat i coherència educativa.
|
|
BIBLIOTECA ESCOLAR |
OBJECTIUS |
- Dinamitzar l’ús de la biblioteca del centre com a un instrument útil per al coneixement i l’entreteniment, i restant oberta a tota la comunitat educativa.
- Potenciar la integració de l’ús de la biblioteca com espai d’aprenentatge en les diferents àrees de coneixement mitjançant llibres i altres recursos disponibles.
- Utilitzar la biblioteca com recurs per motivar l’aprenentatge de la llengua i la integració dels alumnes nouvinguts i amb altres dificultats.
|
|
PROJECTE TIC |
OBJECTIUS |
- Utilitzar les TIC amb l’alumnat per a facilitar la motivació, el treball autònom, l’aprenentatge, la globalització dels continguts i l’ús de diferents materials, millornt les seves competències bàsiques.
- Emprar les TIC com a estratègia d’aprenentatge competencial, inclusiva, motivadora i flexible per atendre la diversitat.
- Aconsesguir una interacció global de les TIC que comenci amb l’alumnat i el professorat arribant i implicant també les famílies amb informació, formació i serveis.
|
|
ESCOLA VERDA |
OBJECTIUS |
- Ambientalitzar el currículum per tal d’incloure actuacions que potenciïn l’observació i l’experimentació dels alumnes envers el seu medi natural.
- Dinamitzar actuacions encaminades a la preservació del medi i que incideixin especialment en la reutilització, el reciclatge i el compostatge de residus orgànics, en un ús adequat dels contenidors i en un consum responsable. Tenir una vida sana significa ser respectuós amb el medi.
- Conscienciar els alumnes de la necessitat d’estalviar recursos (aigua, llum, paper…) per tal de fer una escola més sostenible.
|
|
PLA CATALÀ D’ESPORT |
OBJECTIUS |
- Fomentar la pràctica regular d’activitats físiques i esportives, i l’adquició d’hàbits saludables que contribueixin a un major benestar.
- Contribuir mitjançant la pràctica esportiva a la formació de valors com la tolerància, el respecte als altres i a les rebles, la confiança en un mateix, l’esforç de superació, l’autocrítica, l’autonomia, la capacitat de decisió, la cooperació i el treball en equip, entre d’altres.
- Aprofitar el gran potencial educatiu i formatiu de les activitats físiques i esportives, cercant la participació per damunt de la competitivitat.
|
|
APADRINAMENT LECTOR |
OBJECTIUS |
- Potenciar els aprenentatges per part de tots els/les participants (padrins i fillols).
- Crear contextos significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me).
- Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura.
- Generar una experiència positiva i plaent de lectura.
|
|
INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL |
OBJECTIUS |
- Adquirir un millor coneixement de les pròpies emocions.
- Identificar les emocions dels altres.
- Desenvolupar una major competència emocional.-
- Adoptar una actitud positiva davant la vida.
|
|
EXPRESSIÓ ORAL |
OBJECTIUS |
- Desenvolupar les competències lingüístiques bàsiques en llengua catalana per poder-se comunicar de manera eficaç oralment.
- Adquiri la competència comunicativa bàsica que permeti expressar i comprendre missatges senzills i comunicar-se amb els altres en situacions quotidianes.
- Evocar i relatar fets per expressar experiències, idees, desigs, coneixements, sentiments… amb fluidesa.
|
|
CANTÀNIA |
OBJECTIUS |
- Participar en el procés d’aprenentatge d’una cantata.
- Participar de forma conjunta alumnes de centres diferents, en la posada en escena de la cantata treballada, amb músics professionals en directe.
- Viure una experiència personal i professional, alumnat i professorat respectivament, a través de la música.
|