S’ha escrit un llibre sobre l’experiència del parvulari de l’escola escrit per la Maite Pujol: El treball per projectes. Fer recerca a l’educació infantil

El passat dijous 1 de desembre es va presentar a la Biblioteca Antoni Pladevall el llibre escrit per la Maite Pujol, mestra del Parvulari de la nostra escola durant prop de 40 anys.

Aquest llibre justifica i reivindica l’escola com a context per a la recerca d’infants i adults. La recerca entesa com a estratègia creativa que respecta i desvetlla les múltiples formes d’expressar-se i de conèixer. S’hi presenta el treball conjunt d’adults i infants d’educació infantil a l’escola pública Les Pinediques de Taradell (Osona) al llarg de gairebé quaranta anys. Una trajectòria d’experimentació gràcies a la qual s’aprofundeix en el coneixement de l’entorn natural, científic, social, artístic i cultural, i en els diferents llenguatges. El treball per projectes, recollit en diverses modalitats, és sempre el fil conductor de les experiències. El volum exposa i acull tant la fonamentació teòrica com les pràctiques educatives que donen sentit i coherència als processos desplegats, que entronquen amb els paradigmes contemporanis que han fet avançar l’educació infantil en les darreres dècades. S’hi documenten més de cinquanta experiències pedagògiques a les quals s’hi accedeix a través de codis QR.

La presentació va consistir en un diàleg entre quatre joves de diferents generacions que han estat al Parvulari de la nostra escola. La Mercè Riera, en Pau Puig, l’Arnau Escobar i l’Elna Muns (que actualment és alumna de cinquè) van fer un debat conduit per Míriam Martínez, també exalumna, mare i regidora de l’Ajuntament.

La biblioteca es va omplir de mestres, famílies i també antics alumnes que van poder veure uns extractes de vídeo de diferents experiències viscudes al Parvulari durant aquests anys. El debat entre els joves i l’autora del llibre va ser un moment intens i ric de contingut educatiu en el qual es va reivindicar  l’escola com a entorn on l’aprenentatge dels infants i la professionalitat de mestres  s’hi construeixen en un marc de recerca compartida.

Podeu comprar el llibre al web de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, que és qui l’ha editat, i també a la llibreria El petit tresor de Vic, que també va ser a la presentació.

És un orgull per tota la comunitat que la recerca que la Maite va fer en el marc de la seva tesi doctoral hagi donat aquest primer resultat en forma de llibre.

Gràcies i enhorabona Maite!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *