Dia mundial de l’aigua

Només un 3% de tota l’aigua que hi ha a la Terra és dolça. D’aquesta, l’1,74% es troba en forma de gel a les glaceres i als casquets polars. Si en restem l’aigua atmosfèrica, la que forma part dels éssers vius i la de constitució dels sòls, només queda un 0,007% d’aigua disponible per als éssers humans. És, per tant, essencial, que la utilitzem sota criteris d’estalvi i que després la gestionem de la manera més eficient possible.

L’alumnat de 4t ha estat realitzant un aprenentage basat en un repte dins l’àrea de medi centrat en l’ODS nº6

AIGUA NETA I SANEJAMENT

amb els objectius següents:

-Conscienciar als infants del malbaratament que es fa de l’aigua.

-Adonar-se dels desequilibris entre països/continents.

-Familiaritzar a l’alumnat amb les característiques, la metodologia i les eines del treball científic.

.-Promoure la creativitat i la innovació entre l’alumnat, així com la capacitat per resoldre interrogants i reptes mitjançant el mètode científic.

S’ha realitzat un treball de recerca que ens portava a un repte: Es pot convertir l’aigua bruta en neta?

Es va realitzar un experiment i l’alumnat havia d’explicar les conclusions per grups a la resta de companys