COMPTE AMB LES TOVALLOLETES HUMIDES!

Les tovalloletes humides estan fetes d’un material semblant al teixit. Un teixit no teixit que forma una malla molt resistent difícil de destruir.

Son un residu molt problemàtic, no reciclable i que genera una enorme despesa alhora de fer-lo desaparèixer.

Què podem fer?

• No les llencis al vàter encara que l’envàs t’indiqui que ho pots fer.
  • Escull les marques amb menys impacte ambiental i menys repercussions sobre la salut, incloent l’envàs.
  • Limita el seu ús en la mesura del possible i substitueix-les per tovalloletes de roba.
  • Utilitza l’esponja, la mà, el paper higiènic o el bidet i aprofundeix en els seus avantatges.
  • Demana a les administracions que regulin quines es poden posar al mercat i als fabricants que utilitzin materials més sostenibles per a fabricar-les i que no facin publicitat enganyosa.

I a l’escola, què podem fer?

Aquest curs ens hem proposat reflexionar sobre les tovalloletes humides i eliminar, en la mesura del possible, l’ús d’aquest producte a l’escola.

La primera mesura que prenem és retornar un paquet de tovalloletes  a cada alumne d’educació infantil i treure aquest producte de la llista de material 2019/2020.