Beques menjador 23-24

Benvolgudes / Benvolguts,

Avui 02/06/2023 ha sortit publicada la convocatòria de subvencions de menjador escolar pel curs 23-24.
En aquest moment ja tenim el tràmit a la web activat, però només en mode d’informació, https://seu.reus.cat/seu/carpetaCiutadana/tramit/51700

Tenen previst enviar als sol·licitants de la convocatòria anterior un email / SMS informatiu.  I a partir de dilluns, les persones sol·licitant rebran email / SMS (sempre que disposem de tota la informació necessària) amb l’enllaç per poder presentar la sol·licitud mitjançant la modalitat de signatura remota, que podran utilitzar sempre que no hagin sofert cap variació en la composició de la seva unitat familiar i en la documentació presentada en la convocatòria del curs escolar 2022/2023.

Les sol·licituds es poden presentar el primer dia hàbil des de l’endemà de la publicació de manera telemàtica i  presencialment demanant cita prèvia.
El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el 10 de juliol.

Informació de la convocatòria:

Requisits:
Pel que fa als requisits de la subvenció del curs 2023-2024, el llindar de renda aplicable és el mateix que el de la convocatòria anterior:

• Primer adult (sustentadors principals): 11.365,60 euros.
  • Segon adult (sustentadors principals) i altres adults que integren la unitat familiar: 5.682,80 €.
  • Per a cada nen/a de la unitat familiar: 3.409,70 euros.

Sol·licituds:
Com l’any passat, el tràmit de sol·licitud de l’ajut per al curs 2023-2024 es pot fer via telemàtica o presencial i el model de sol·licitud pot ser abreujat o ordinari.

PROCEDIMENT ABREUJAT:
Adreçada a les persones sol·licitants d’ajut individual de menjador que no hagin sofert cap variació en la composició de la seva unitat familiar i en la documentació presentada en la convocatòria del curs escolar 2022/2023.
En aquest supòsit es declararà de forma responsable, mitjançant el tràmit abreujat, que no s’han produït modificacions en les dades que consten a la documentació presentada en la convocatòria anterior.

PROCEDIMENT ORDINARI:
– Per les famílies que no estan dintre del grup anterior (no van presentar la sol·licitud l’any passat o han sofert algun canvi, com per ex. En la composició de la unitat familiar, escolarització d’un nou fill/a, etc)
– caldrà emplenar el MODEL NORMALITZAT de sol·licitud i aportar la documentació corresponent segons la seva situació.

Terminis:

El termini durant el qual es podran presentar les sol·licituds de subvenció serà el següent:
Tant per via telemàtica com per via presencial, des de l’endemà de la publicació al BOPT de la convocatòria i durant 25 dies hàbils.

Sol·licitud cita prèvia:  https://citaprevia.ubintia.com/reus/#nbb

Valoració
 de les sol·licituds presentades:
1) Subvenció Generalitat segons requisits, criteris i barem establert i únic per tot Catalunya.
2) Complement Ajuntament segons requisits, criteris i barem establert per l’Ajuntament.
Els CRITERIS de la generalitat han variat respecte l’any passat. Novetat a destacar: la disminució del % de discapacitat a partir del 33% (i no del 65% com en els cursos anteriors).
Es consolida la subvenció del 70 % del cost del servei de menjador per part de la generalitat.