Experimentant amb altres llengües.

A l’escola el Bosc aprenem llengües, no només català,castellà i anglès sinó moltes d’altres. No és que les aprenguem però podem dir que ens hi divertim, imaginem i obrim la ment a noves experiències.

A l’hora d’anglès els infants van conèixer al “very hungry caterpillar” ,d’això ja fa un temps, però l’altre dia aprofitant que una àvia que viu a Noruega ens  va portar aquest llibre en noruec vam fer una activitat de sensibilització cap a altres llengües diferents de les que aprenem a l’escola. Aquesta activitat plurilingüe va consistir en endevinar, fent servir tots el coneixement que posseeixen els infants: com sonaven les paraules , com eren les lletres, si havien vist mai algun dels mots … en quina llengua estaven escrits els deu llibre del very hungry caterpillar. Algunes van ser força fàcils com ara el castellà i el català , el francès i l’italià van anar força bé.  Els altres, alemany, holandès … van ser una mica més difícils però el que més va costar va ser en irlandès (gaèlic) tant l’escriptura com les paraules eren molt estranyes.

Després el grup dels grans i dels mitjans van intentar fer un petit diccionari dels dies de la setmana en algunes d’aquestes llengües. I la veritat se’n van sortir força bé.

Continuarem jugant amb altres llengües per poder aprendre millor les nostres i qui sap si un altre dia podrem dir què menja l’eruga en noruec.