Història

L’Escola neix l’any 1989 per iniciativa d’un col·lectiu de pares i mares juntament amb el regidor d’ensenyament.
 Aquest col·lectiu estava format per les famílies dels setze components de la Jove Big Band de Santpedor: Família Blanque-Herrero
, Família Caparrós-Tatjé, Família Casanovas-Iglésias
, Família Castellana-Sivila, Família Comas Guitó, Família Gómez-Casado, Família Hernández-Batista, Família López-Caballol, Família Prat-Serra, Família Ramos-Fabrés, Família Reguant-Guitart, Família Serra-Sweeting

.

Els primers estatuts de l’Associació Escola de Música de Santpedor, daten del juliol de 1989.

El mes de setembre del 1989, s’engega el primer curs escolar amb 23 alumnes i 5 professors/es, amb els següents instruments: bateria, clarinet, trompeta, piano i solfeig i teoria. Més endavant es van anar incorporant el saxofon, contrabaix, guitarra, cant, flauta i violí.
El curs 1996-1997 l’escola ja tenia 60 alumnes i el curs 1999-2000  n’eren 104.
A mitjans del 1995 l’escola esdevé municipal, però coexistint amb l’Associació Escola de Música.

El curs 1991-1992 s’engega el 1r Cicle de Concerts de Primavera, amb una regularitat anual fins a l’actualitat.

L’any 1992-1993 l’Escola, amb l’empenta de l’Associació Escola de Música, comença a participar en les tradicionals cantades de caramelles, a Santpedor.

Les primeres colònies musicals es varen fer el juny de 1998 a Tuixent. Com a conseqüència de l’èxit que han anat assolint cada any s’han mantingut fins ara.
L’octubre de l’any 2006, l’Associació Escola de Música es dissol.
El curs 2009-2010 es van celebrar els 20 ANYS D’ESCOLA DE MÚSICA!!!

El passat curs 2014-2015 es van celebrar els 25 ANYS D’ESCOLA DE MÚSICA!!!!. També es va fer la presentació de la Big Band de l’Escola.