Història

L’Escola nasqué l’any 1989 per iniciativa d’un col·lectiu de pares i mares juntament amb el regidor d’ensenyament Josep Maria Ponsa. Aquest col·lectiu estava format per les famílies dels setze components de la Jove Big Band de Santpedor: Família Blanque-Herrero, Família Caparrós-Tatjé, Família Casanovas-Iglésias, Família Castellana-Sivila, Família Comas-Guitó, Família Gómez-Casado, Família Hernández-Batista, Família López-Caballol, Família Prat-Serra, Família Ramos-Fabrés, Família Reguant-Guitart, Família Serra-Sweeting.

Aquestes famílies van crear els estatuts de l’Associació Escola de Música de Santpedor el juliol de 1989. El mes de setembre d’aquell any es va engegar el primer curs escolar amb 23 alumnes i 5 professors/es, amb les següents assignatures: bateria, clarinet, trompeta, piano, teoria i solfeig. Més endavant es van anar incorporant altres instruments com el saxofon, el contrabaix, la guitarra, el cant, la flauta travessera i el violí.

A mitjans del 1995 l’escola va esdevenir de titularitat municipal  coexistint amb l’Associació Escola de Música de Santpedor fins l’octubre de 2006, data en què es va dissoldre definitivament l’Associació.

El curs 1996-1997 l’escola tenia 60 alumnes, el curs 1999-2000  n’eren 104 i en l’actualitat som al voltant dels 200 alumnes amb 11 professors i professores.

El curs 1991-1992 es van convidar músics de renom que van venir a tocar en el Cicle de Concerts de Primavera, els quals es van desenvolupar de forma continuada durant 21 anys, on hi vingueren intèrprets de música clàssica, jazz i música moderna.

L’Escola, amb l’empenta de l’Associació Escola de Música, va organitzar des del 1993 i fins el 2012 les tradicionals cantades de caramelles a Santpedor.

Amb la participació en el Festival de Joves Músics Europeus de l’any 1998, es va establir una gran amistat amb la Musikschule Leiblachtal de Hörbranz (Àustria) amb la qual es van realitzar diferents intercanvis fins el 2011.

El curs 2009-2010 es van celebrar els 20 anys de l’Escola de Música i per commemorar-ho es va enregistrar un CD on hi van participar tots els alumnes del moment.

Les primeres colònies musicals es varen fer el juny de 1998 i s’han anat fent cada curs ininterrompudament, excepte el 2020 per la pandèmia del Covid-19.

El curs 2014-2015 es van celebrar els 25 anys de l’escola amb un seguit de concerts interpretats per alumnes i exalumnes, i amb un sopar popular que va reunir més de 200 persones a la Plaça Gran.

El curs 2019-2020 havíem de celebrar els 30 anys de l’Escola de Música  però  la pandèmia de la Covid-19 no ens ho va permetre.

Esperem el curs vinent poder celebrar els 35 anys de l’Escola de Música!