PROJECTE ORENETES.CAT

Aquest curs l’escola, desprès de la parada obligada pel confinament, ha tornat ha participar en el projecte orenetes que és un estudi sobre l’estat de la població de l’oreneta cuablanca (Delichon urbicuma) a Catalunya.

Les dades finals de totes les unitats de mostreig que engloben tota la població són:

• Nius en bon estat: 458
  • Nius en bon estat actius: 415 (ocupats per orenetes)

Entre el dimarts 15 i el dilluns 21 de juny vam realitzar les dos jornades del cens amb un total de 395 min acumulats d’observació. Tot l’alumnat de cicle mitjà es va transformar en autèntics ornitòlegs i van escorcollar tot el poble en busca dels nius d’orenetes. A banda d’observar orenetes cuablanca vam tenir la sort de gaudir de la presència de molts falciots negres i d’orenetes vulgars, cal recordar que són ocells que fan una gran funció ja que s’alimenten d’insectes voladors que sovint causen molt malestar als humans, com ara els mosquits i les mosques.

Si feu clic en aquest enllaç i cliqueu a sobre el terme de Tivissa sobre el mapa de Catalunya podreu veure les dades de l’historial dels censos i la localització dels nius a la població. (mireu el desplegable per accedir a l’any i a la localitat)