Dia Internacional de la Dona – 8 de Març

En motiu del dia Internacional de la dona, a l’escola vam realitzar una sèrie d’activitats amb l’objectiu de posar de manifest la posició de la dona en els diferents àmbits de la societat. El dia es va iniciar en la visualització de diversos vídeos, aquí us deixem uns exemples:

Educació Infantil: van fer conversa, reflexió i explicació de contes.

Cicle Inicial

Debat a partir de la pregunta: DE QUÈ ES QUEIXEN LES NENES?

Després de visionar els curts amb la resta de companys i companyes de l’escola i de fer un petit debat general, els nens i nenes de Cicle Inicial van tornar a l’aula on es va encetar una conversa sobre algunes situacions on ells i elles s’adonaven que hi havia diferències entre homes i dones. Les mestre vam anar redirigint la conversa cap a situacions que es poguessin trobar a l’escola més que a coses que passen a les llars o a la societat en  general.

A la tarda, i amb l’ajuda d’imatges, van reconstruir el conte titulat “La princesa que no quería ser rescatada”. Vam pintar unes il•lustracions i els alumnes de segon han passat la història a l’ordinador i hi ha inserit imatges del conte original

Aquest és un resum  de les seves aportacions al final de la jornada:

• Les dones van més a comprar que els homes.
  • Les nenes han d’ajudar les mares i no poden fer lo que volen.
  • Les dones fan la feina de casa i no cobren.
  • A vegades, per ser nenes no ens deixen jugar amb ells.
  • Quan juguem a futbol, sempre trien primer als nois.
  • Els nois sempre trien jocs.
  • Als nois els fa vergonya ballar amb les noies.
  • Quan trien els nens, les nenes juguen però, quan trien les nenes, els nois no juguen.

Cicle Mitjà i Cicle Superior: Vam fer un debat i reflexions sobre les situacions i  actituds que es donen en el dia a dia de la nostra escola. A partir d’aquí van establir uns acords de convivència que quedaran recollits a les NOFC (normes d’organització i funcionament del centre) de l’escola.

Els Acords presos pels alumnes de l’escola van ser:

1. Quan algú necessita ajuda ens ajudem.
  2. No tractar a les persones com a objectes.
  3. No tinguis por a dir que NO. NO és NO!
  4. Tots tenim dret a vestir-nos com volem.
  5. No hi ha jocs i esports de nenes i jocs i esports de nens.
  6. No hi ha colors de nenes i colors de nens.
  7. Tots som capaços de fer el mateix.
  8. Ningú ens pot impedir, per ser homes o dones, el que volem ser.
  9. Davant d’una situació de discriminació tingues empatia i no t’aprofitis.
  10. Davant d’una situació injusta o discriminatòria no hem de callar, ho hem de dir als mestres, és a dir, ho hem de denunciar i AIXECAR LA VEU sense por.
  11. El gènere no condiciona les capacitats i les habilitats de les persones.

No es tracta de dones o homes, sinó de persones que ens hem de RESPECTAR. Tots som igual!!!

Desitgem que aquest treball doni els seus fruits.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *