Seguim amb els escacs!

Escacs a l’escola és un projecte per promoure els escacs com a eina educativa en horari lectiu. El projecte permet desenvolupar aspectes com la concentració, el càlcul mental, l’orientació espacial, la memòria, les habilitats lingüístiques o la resolució dels propis problemes i la posterior presa de decisions.

(clica la imatge per veure més fotos)

Els objectius del projecte són, entre d’altres:

• Exercitar diferents tipus de memòria, en especial la visual.
  • Aprendre a resoldre els propis problemes i prendre decisions.
  • Treballar la capacitat de concentració, d’atenció, el càlcul mental, la creativitat i imaginació, la lateralitat i l’orientació espacial.
  • Reforçar relacions de causa – efecte en referència a models de solució de problemes.
  • Treballar diferents tipologies de textos escrits (notícia, carta de presentació i d’agraïment, entrevista…).
  • Treballar diferents conceptes matemàtics (càlcul mental, operacions matemàtiques amb el valor de les peces, àrees, eixos de coordenades, simetries,…).
  • Aprendre el moviment de les peces i les normes bàsiques del joc dels escacs.

L’Escola de La Riba comença el seu tercer any consecutiu en aquest projecte, del qual els alumnes amb estones lúdiques aprenen aquest joc d’estratègia tant complex.