PROJECTE VINCLES. Aprenem amb les famílies

El Guillem Banús i l’Aida Ortega són els pares del Marc de 5 anys. El seu pare, membre del Comitè ambiental de l’escola, és granger i pagès, té treballa a una granja de porcs on també hi ha un hort molt gran. Ens va visitar acompanyat de l’Aida per explicar-nos quin és el seu dia a dia a la feina.

L’Aida va començar la tarda mostrant-nos uns videos dels espais de la granja, on també hi vam poder veure el nostre company Marc Banús ajudant al seu pare a donar menjar als porcs, cuidant l’hort i fins i tot cuidant i recollint els ous de les gallines!

El Marc ens ensenyava les avellanes que va collir a la granja, algune eren petites però n’hi havia de molt gran. Ell mateix ens explicava com eren les màquines que té el seu pare per collir-les!

El Guillem, l’Aida i el mateix Marc ens anaven explicant, mitjançant fotografies els espais, eines, i tot el que fan a la granja! El Marc ens explica que els caps de setmana s’hi passa moltes estones i la seva mare ens explicava que li encanta veure’ls com ho disfruten!

Aquí també ens explicava com és el seu hort, que hi tenen faves, préssecs, calçots, pèsols, fesols, carxofes, maduixes, tomaqueres, mongetes i fins i tot patates!

També vam veure fotografies dels porcs, que n’hi ha moltíssims! i això també ens ho va dir, que el seu germà Lluc de 2 anys entra a veure’ls amb el nas tapat…. diu, es que fa molta pudor!!!

També ens explica que té gossos, el Tro i el Magnum! També ens explica com cullen les olives i que tenen unes basses molt grans per poder regar els arbres, les verdures i les fruites!

Vam poder pelar i tastar, molts per primera vegada, algunes faves crues!

(Si cliqueu aquesta última fotografia, en veureu algunes més)

En definitiva, el Marc va gaudir de poder compartir les seves vivències i experiències amb la granja al costat dels seus companys i sobretot, en companyia i suport de la seva família!

Tots junts, varem celebrar la visita amb una bona coca de sucre per berenar!

Moltíssimes gràcies família Banús Ortega per venir a l’escola, per la vostra companyia, i per compartir els vostres sabers amb els més petits!