Montblanc acull uns dels Fòrums del Programa Escoles Verdes

En total, unes 100 persones, entre mestres i alumnes, s’han reunit per tal de compartir experiències, propostes i idees per  millorar l’educació per a la sostenibilitat a les escoles i, per extensió, al seu entorn més proper.

Avui dimarts dia 11 de desembre s’ha celebrat a Montblanc un dels Fòrums del Programa Escoles Verdes, que ha comptat amb la participació de 17 centres de primària de les comarques de l’Alt Camp, Conca de Barberà, i Tarragonès. Cada centre serà representat per un o dos mestres i quatre alumnes, membres del comitè ambiental, que és l’òrgan de participació que planifica i dinamitza les accions d’Escola Verda.

Després d’esmorzar, els alumnes per una banda i els mestres per una altra, s’han distribuït en diferents grups de treball en els quals els participants han reflexionat sobre les accions que realitzen al seu centre.

Tots els grups s’han retrobat de nou a la plaça de Sant Francesc, on han dinat, i en acabar s’ha iniciat l’acció de la tarda on els participants visitaran i coneixeran el casc antic de Montblanc.

Tots els Fòrums d’Escoles Verdes conclouen amb la realització d’una acció, per part dels participants, que posi en relleu algun valor natural del lloc que es visita, i en la qual, a més de conèixer, els participants puguin realitzar alguna acció de millora. En aquest cas, es realitzarà una campanya d’informació i sensibilització de la recollida selectiva porta a porta.

A continuació, podreu veure algunes de les fotografies durant la preparació del mural d’intercanvi d’experiències fet a l’escola:

(si voleu veure més fotografies cliqueu la imatge)