Les mates a través d’enigmes matemàtics!

Una de les múltiples formes de treballar les matemàtiques que hem dut a terme amb els alumnes de CI-3r  és a partir d’enigmes.  Amb aquests els hi creem reptes i treballem la lògica alhora que fomentem el seu  interès i  motivació per l’àrea de matemàtiques.

L’activitat va consistir en dividir la classe en tres grups homogenis entre ells i se’ls van plantejar vuit enigmes que havien de resoldre de forma cooperativa en un límit de temps i amb l’objectiu final de resoldre’n el màxim nombre possible.

No es tractava de guanyar als altres grups, el repte era resoldre el màxim nombre d’enigmes lluitant contra el cronòmetre i, si pogués ser, tots. Ah! i el silenci, per no donar pistes als altres grups, també era fonamental.

Un cop acabat el temps van raonar i posar en comú les seves respostes per veure si havien assolit l’objectiu d’encertar-ne vuit de vuit. Va ser pedagògic, pràctic, i, sobretot,  molt i molt lúdic i divertit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>