LA SETMANA DE LA CASTANYADA

diapositiva11

L’Escola de La Riba ha celebrat LA CASTANYADA durant tota la última setmana d’octubre. Els encarregats de redactar la circular informativa per a les famílies, varen ser les alumnes més grans de l’escola. Aquesta explicava les activitats que es durien a terme durant toda la setmana. Un cop preparada i revisada, la van anar a llegir a la resta d’alumnat del centre.

L’entrada de l’escola s’ha anat omplint de color, creativitat i fruits de tardor. Els nens i les seves famílies han decorat castanyes, convertint-les en princeses, animals de tot tipus i fins i tot monstres…tots realitzats amb molta delicadesa i ilusió i amb una gran varietat de detalls.

El dimarts, ja es començava a preparar la RECEPTA dels PANELLETS. Per tan, els alumnes de Cicle Inicial i 3r van escriure tot el necessari per elaborar aquest dolç tan tradicional. Tot seguit, van dirigir-se a la classe del Gegants, a llegir-la. Els alumnes d’Educació Infantil, per la cara que fèien, les hi va agradar molt la visita.

panelletsCliqueu a la imatge per veure les fotos

La petita i peculiar CASTANYERA arribava dimecres al matí a la classe dels Gegants. Aquesta els hi va arribar amb una GRAN sorpresa: Portava els ingredients i estris necessaris per elaborar els PANELLETS!  Aquest curs, els va sorprendre encara més, ja que va arribar amb la seva gateta MARRAMEUA!

Un cop tots preparats, ingredients a taula, recepta treballada…tota l’escola es va posar el davantal per fer de bons pastissers!  Calia tenir les mans ben netes, ja que haviem de manipular diversos aliments: sucre, farina d’ametlla, cireres, pinyons, avellanes…

L’Endemà dijous, mestres i alumnes, varem cantar les cançons de la castanyada i junts ens varem menjar els panellets!

Divendres arribava el dia esperat de LA SORTIDA DE LA CASTANYADA A MONT-RAL de la ZER EL FRANCOLÍ.

Va ser un dia ple d’emocions, ja que totes quatre escoles que hi formen part van poder conèixer de primera mà, els qui serien els seus companys, ja que dues d’elles, en aquest cas l’Escola de La Riba i l’Escola de Mont-ral hi formen part per primer cop. Per tant va ser un primer apropament d’allò més encertat, on tots els nens i nenes, durant el matí, van poder gaudir d’una petita excursió pel bosc; i la tarda va ser amenitzada amb l’ajuda del magnífic grup de música folk Esparnallac juntament amb la presència del capgròs de Mont-ral “Ullalot” que no podia faltar en aquesta festa tant assenyalada i que van fer la delícia dels assistents.
Això sí, la sorpresa més esperada…la nostra estimada castanyera…que amb un grapat de castanyes, cançons i dites populars va provocar els somriures de tots els presents. Tant la mainada com els més grans vam dansar i riure… en definitiva, un dia d’allò més entretingut.

fem els panelletsClica a la imatge i veuras les fotos de la sortida