Ja es coneixen els representants de l’Escola de La Riba al XIV Certamen Nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta.

L’Escola de La Riba ha realitzat durant tres anys el Pla d’Impuls a la lectura amb els objectius d’aconseguir millorar  la competència lectora dels seus alumnes; aconseguir aprenents  autònoms amb capacitat per accedir a la informació i al coneixement; i també formar bons lectors i que gaudeixin llegint.

Una de les actuacions que portem a terme des de fa ja molts anys és la participació dels nostres alumnes en el Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta organitzat per la Fundacio Enciclopedia Catalana i el Departament d’Ensenyament. Generalitat de Catalunya.

(Per saber-ne més, cliqueu a la imatge)

Abans, però, cal fer un treball previ amb els alumnes d’Educació Primària. Tot i que els alumnes de cicle inicial no poden participar-hi, també han format part de la proposta. D’aquesta manera l’aprenentatge es realitza entre iguals on els alumnes més grans fan de models lectors.

Per poder treballar la lectura en veu alta hem decidit que els alumnes més grans podien ajudar als més petits i els han ensenyat quins són els passos per preparar-se una lectura en veu alta. També els han ensenyat i explicar el referent que hi ha a la classe i com i quan l’havien d’utilitzar.

La biblioteca de l’escola ha reunit a tots els mestres i nenes de l’escola per fer les lectures dels textos. A partir d’aquí, en sortiran ecollits els dos nens que es desplaçaran fins a Reus el divendres 6 d’abril.

(si cliqueu aquesta última fotografia en veureu algunes més)

El certamen està organitzat en cinc categories que comprenen des de 3r de primària fins a 4t d’ESO. Pel que fa a Educació Primària hi haurà dues categories:

Avui s’ha llegit el veredicte davant de tot l’alumnat del centre.

Els alumnes que es desplaçaran fins a Reus a representar l’escola seran:

CATEGORIA GRUMETS VERMELLS (3r i 4rt)

Representant: Aixa Pozo Pastor

Representant suplent: Francesc Inglès Forès

CATEGORIA GRUMETS VERDS (5è I 6è)

Representant: Emma Garcia Veciana

Representant suplent: Guillem Saumell Company