FEM UNA AMANIDA!!

amanida

Amb l’ajuda de la Sandra i el Xavi (membres del Comité Ambiental de l’Escola) el passat mes de novembre vam plantar diverses verdures al nostre hort escolar: pastanagues, raves, enciams, espinacs, pèsols i faves.

Durant aquest mesos hem anat regant, cuidant i veient l’evolució del nostre hort.

Aquesta setmana passada, vam anar a collir els enciams, els espinacs i les raves per poder fer una bona amanida a la classe.

Primer que tot, els alumnes d’Educació infantil, van preparar la Recepta de l’amanida. És a dir, vam parlar de tot allò necessari per poder elaborar una bona amanida. La Judit, ens va portat a l’aula els ingredients, els estris, i entre tots en vam escriure el procés d’elaboració. Aquesta recepta, va ser llegida i explicada als nens grans de l’escola. D’aquesta manera treballem la funcionalitat del text i l’aprenentatge significatiu i funcional de l’escriptura i la lectura.

Un cop preparada la recepta, els alumnes de Cicle inicial i els d’Educació infantil, vam anar a l’hort a collir els enciams, els espinacs i les raves.  Després,  a l’aula els vam rentar, tallar a trossets i per grups vam començar a elaborar-les.

Entre tots vam fer quatre amanides, i hi vam afegir pastanagues, olives, vinagre de vi, vinagre de Mòdena, tomàquets i oli.

Finalment, tots els alumnes, mestres i membres del Comitè, vam gaudir d’una bona amanida del nostre hort!!

Estava boníssima!!!

Entreu i en veureu una petita mostra!!

Fem una amianida