Expliquem contes a la biblioteca amb el KAMISHIBAI

EL KAMISHIBAI

El Kamishibai és un mètode de conta contes molt popular al Japó, que es va originar als temples budistes del s. XII. Està format per un conjunt de làmines que tenen un dibuix per una cara i un text que les descriu per l’altra.

La seva lectura es realitza col·locant les làmines en l’ordre de la història sobre un petit teatre de tres potes anomenat “butai”, que hem construït amb cartró reciclat, i passant-les una darrere de l’altra mentre es va llegint el text.

Els nens i nenes d’Educació Primària de La Riba han inventat per grups, a les sessions de Biblioteca, diferents històries i han dibuixat les seves pròpies làmines explicatives, amb la finalitat de poder explicar la història posteriorment als seus companys i companyes.

Amb això, es pretén tractar la interculturalitat a l’aula, així com fomentar el gust per la lectura i l’escriptura. A més a més, s’afavoreix el treball en equip i es desperta la imaginació i la creativitat, tant entre els oients com en els creadors de l’obra.

Avui ens hem reunit a la biblioteca de l’escola i hem compartit els 4 contes inventats i creats en equip pel propis alumnes. Unes històries sorprenents i amb una bona dosis de creativitat i imaginació!

(Per veure’n més fotografies, cliqueu aquesta última)