EDUCANT EN VALORS
L’hora de valors, és un bon moment per dialogar i reflexionar sobre els valors humans i sobre nosaltres mateixos.
El fet d’arribar a l’aula i dedicar una estona per parlar i conversar ens ajuda a sentir-nos millor i comprendre més bé el que passa al nostre entorn i a nosaltres mateixos.
Així, aquesta estona, l’aprofitem per poder expressar les nostres idees, sentiments i inquietuds mitjançant la reflexió i el diàleg.
“Els autèntics valors són aquells pels quals es pot viure una vida, que poden formar un poble que produeix gran accions i pensaments”. -Allan Bloom.
Aquestes són algunes de les activitats que hem realitzat al llarg del curs:
- Com sóc jo? Els hi fem la següent reflexió: què creieu que us defineix com a persona? què valoreu en els altres?
- Qui sóc jo? Autoretrat: ens observem i ens dibuixem.
- Meditem. Després de cada meditació parlem de com ens hem sentit i ho plasmem en un dibuix.
. Què t’agrada de mi? amb un full a l’esquena, els uns als altres s’escriuen els valors que els hi agrada del seu company/a.
. Confiar amb l’altre: amb parelles i amb els ulls tancats, fem un circuit a l’aula de psicomotricitat.
. Fem teatre: interpretem un valor amb mímica i entre tots/es hem d’endevinar de quin valors es tracta.
. Què em fa feliç dels meus companys/es? demanem als nens/es que escriguin allò que esperen dels seus companys/es. Tot seguit, ho compartim amb el grup classe.
. Tenim un problema. Què podríem fer per sentir-nos millor? què podríem millorar? Com ho podríem fer? Reflexionem i busquem possibles solucions.